Resultat ÄRK 140427

I söndags var vi till Älvkarleby och tävlade. Hade aldrig varit där förut så vart förvånad över vilken liten bana det var, men det var ändå en mysig anläggning.
 
Först red jag 1m: När jag och Ellinor gick banan så kollade vi både snäva och längre vägar i omhoppningen men hade svårt att bedömma vilket jag skulle rida. Kunde vi klara sådär snävt? Osäker. Funderade mycket under tiden jag såg andra ekipage också men kom fram till att göra det som kändes rätt väl uppe på ryggen.
Red fram länge och väl inne på framridningen kändes han bra. Han sög tag i hindrena när jag vände upp mot dem (brukar inte öka på så).  Det kändes bra!
Inne på tävlingsbanan var jag ganska lugn. Red på han litegranna redan i grunden (men som vanligt ser det lugnt och fridfullt ut på film). Och när vi hade hoppat sista i grunden som var en tvåkombination med räcken och två galoppsprång emellan så var det bara att gasa på! Direkt kom första snäva sväng och eftersom man är tävlingsmänniska var det enda möjliga vägen haha ;)
Vände upp snävt mot 8an men kom pefekt mot det, gasade på mot 9an och runt mot 10an, snäääv sväng mot 11an (återigen med pefekt hopp över) och nu hade vi bara kombinationen kvar. Jag tänkte att nu måste ja ta ut litegrann så vi inte river på sista. Tog ut lite meren behövligt och tog oss fint över :)
FELFRIA! 0+0 fel och det räckte till en 4:e placering så långt i klassen men typ 20 ekipage kvar.
Tid 29,20 (bara 1 ynka sek efter segraren som red på 28,20)
Så de va bara att promenera runt med hästen och kolla på andra i väntan på om vi skulle få vara med på prisutdelningen.
Och vet ni vad, ingen kom om oss så vi kom på en 4:e placering av 55 ekipage!! :D *stolt*
Trodde han skulle bli lite crazy på prisutdelningen men de va väl inget tyckte han som stod helt stilla och sen galoppa lite lugnt haha.
Superroligt att få bli placerad!
 
Sen 110cm: Han han vila endel emellan men var lite trött iaf.
Jag och Ellinor gick banan igen och den var mest bara grund vägar, hitta inga direkta omhoppningsvängar där. Men visst kunde man väl gena in litegrann. Men jag fokusera på att nolla bara så vi planerade runt.
Dessutom var det en vattenmatta med.
På framhoppningen kändes han bra, men lite seg. Han hoppade på bra iaf. Men tror inte de va mer en 100-105cm, vi nöjde oss med det jag är inte så förtjust i framhoppningar med höjd.
Hade lite tid emellan att skritta och jag mådde rentav illa. Lite svimfärdig. Helt torr i munnen så Charlotta sprang o köpte en dricka åt mig iaf. Tack och lov för det!
Mådde riktigt illa när ja skulle in på banan, de va liksom blandat nervositet med att jag inte blivit frisk helt/ orkeslös (spydde ju hela natten före denna natten).
Medan ekipaget före mig red gick jag till vattenmattan och kollade lite snabbt på den och sen stod vi bara stilla där tättintill den. Liksom ingen big deal utan bara var nära.
Fick startsignal och ja kickstarta (sporra lite) igång honom rejält.
Shit ja va så nervös haha.
Men de släpper lite när man kommit över nr 1. Kom iväg bra och de kändes lätt nr 1 och 2, nr 3 var en kombination och vi kom lite knas/ nära men redde ut det bra genom att länga på oss lite emellan dem.
Sen vidare rull på nr 4 som var vattenmattan. Full fokus på att vi ska över och jäklar du vi kom över!
Sen rullade det på väldigt bra! Efter nr 8 var det omhoppning och jag red på likadant, började ju med att jag glömde bort att svänga så vi red runt ett hinder vi hade kunnat gena så de va skit de samma. Kom lite knas på nr 9 men klarade iaf och kom knas in återigen på kombinationen men gick bra iaf!
Sista linjen gick också fint!
Återigen 0+0 fel! Men eftersom ja red mer på säkerhet och lugnt även i omhoppningen fick vi ju ingen vidare tid, men kom ändå som 14 av 37st. (10 placeringar).

 
Vi tog inte bara vår första dubbelnolla utan TVÅ dubbelnollor samt en placering. Vår första tsm! :D
Kunde inte vara mer nöjd en så!

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0