Ny tränare

Idag har jag varit till Jäderfors och hopptränat för Cia Tenggren, första gången för henne.
För att sumera: Super nöjd! Hästen kalas fin och Cia var bra tränare med jätterolig/ bra övning.
Mycket språng. Både bommar, travhoppning, anridningar i galopp, "omhoppningssvängar", serie osv.
Kommer videos så fort Ellinor skickar över dem till mig, därför skriver ja inte så mkt mer (och orkar inte painta).

Vi red hela tiden varierat från höger och vänster med några hinder och avslutade med serien på mitten varje gång, så den blev många ggr och sista hindret, ett räcke, höjdes hela tiden och sista vändan var det bara jag och en till som körde och då låg hindret nog på 130cm alla ggr. Men vet inte. Jättenöjd iaf!

Red utan förbygel/ martingal idag (perfekt prova på med mkt svängar osånt) och de gick super! Han kändes mycket mer spänstig och hoppade mycket bättre språng (överhoppa sig igen ;)
Och i början busade han efter varje hinder och småbocka :P
Frihet tyckte han nog!

Jäderfors anläggning är så mysig! Skulle gärna träna där ofta men blir för långt att åka.

Ja kan ju tillägga också. Tror vi var mycket bra idag, hörde hela tiden Braa Emmma!
Eftersnacket var också att det mesta var bra, att jag kanske skulle vara på han lite mer i svängarna så vi inte tappar tempo= svårbedömt till hindrena= dåliga språng. Men de va inte mkt sådant vi gjorde.
Tyckte själv han kändes väldigt pigg och fin!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0