Busighäst

Igår red jag Fyran på en timmes tur i skogen. Red på Bostigen till långbacken och vände.
Han stod visserligen dagen före, men de brukar inte göra något annars, men han var crazy!

Började med att jag höll på att åka av när ja kom travandes på slingerskogen.
Han bara slänge sig rätt ut på ängen.. tur man har lite balans iaf så hamna lite på sniskan men fick rätta till mig lite bara.
Sen gjorde han flera sådana där grejjer då han "flög i luften" lite så ja hamna lite på sniskan men inte lika farligt.
Märkte att han vart "rädd" för fåglarna..
Han är rolig herr F.
Blev lite bättre när vi galopperat av oss, gjorde det ganska mycket. Red lite tempoväxlingar så han snabbt skulle lyssna både framåt och bakåt. Det gick helt ok!
Träna också lite på min känsla i galoppen, såg nåt märke på vägen och sikta in oss antal galoppsprång. Gick rätt bra ;P

Idag vart det longering på ridbanan i "selen". ca 30min. Han var duktig.

Fyris har ju börjat beta några timmar senaste dagarna så imorgon och resten av veckan ska han få gå längre pass där och äta upp sig.


Fyran provade selen för nån vecka sedan.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0