veckan som gick

Mån: Pay´n ride fältis med 51,84%
Tis: ---
Ons: Uteritt medel runt tyskvreten mm ilag med Elin & Larsa
Tors: Dressyr på ridbanan
Fre: Lugn uteritt barbacka ilag med Kim & Larsa
Lör: Pay´n ride i Högbo med 57,22% (återkommer mer ingående längre ner i inlägget).
Sön: ---
 
 
Ja i lördags var det som sagt pay´n ride i Högbo. Kom dit och red fram i god tid!
Tyckte det var bra ordnat osv förutom att det inte var något staket.. det jag skulle träna på!
Men var ju bra träning för herrn och mig ändå.
Var åtminstonde avdelat med staket i mitten så lite red vi bredvid och han kika lite först men sen var det inga problem :)

Han var ok på framridningen men fortfarande inte alls sådär mjuk och fin som han kan vara ibland, som ex i somras.
Vi har kört fast lite nu och hittar inte dit, ska ta hjälp av dressyrtränare inom kort.
Väl inne på banan var han lugn och fin, kikade litegrann men fann sig snabbt.
Vi red igenom LC:1an och jag tyckte han kändes fin, gjorde det han skulle men var lite seg. Var lite harig men inte så farligt och stanna innan ja sa till när vi skulle hälsa på domaren, annars gick han bra.
Men fortfarande hitta vi inte formen.
Var ändå nöjd med vår ritt! Tills domaren börja prata (varför är det alltid så haha?).
Fick mycket kritik om både de ena och de andra så kändes ju som vi var skit dåliga..
(De tyckte att det var en fin häst iaf ;)
Men saker jag vet om och kan jobba på iaf, som tempot lite mer driv så han inte blir så vinglig samt forma/ ställa han mer.
Sen när ja hämta protokollet blev jag glad igen för de va inte så pjåkigt ändå, 57,22%. Helt ok. Höjde ju med 6% sen tidigare gånger.
(Hade ju satt som mål att rida på minst 55% någon gång iår, känns bra att klara det redan efter 4dgr ;) kanske ska vara kaxig och sätta målet på 60% nudå?)
Lite mer träning med staket ochsånt så ska vi nog våga oss ut på lokaltävling. Som sagt jag rider dressyr för att de är skit roligt oavsett typ och har inga större krav just nu mer en att vi hela tiden tar ett steg framåt och utvecklas.

 
Här kommer det jag mest bör nöta på:
- Att rida hästen mer mellan hand och skänkel.
- Forma hästen mer.
.
Oavsett om det gäller dressyr eller hoppning, jag har en tendens att glappa för mkt på tygeln. Något jag har svårt med tyvär, så lär träna på. och även att bli lite för passiv med skänkeln.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0