långritt runt Bosjön

Idag har vi varit på långritt, eller egentligen är det inte så värst långt att rida runt Bosjön. Men eftersom vi endast skrittade (förutom 2 korta travsträckor) så tog det tid, 3h för att vara exagt. Eller 2,5h på ryggen och 30min fikapause nere vi Bosjön och hästarna försökte beta det gamla gräset som stack upp. Otroligt fint vid den sjön! Det var jag på Fyran, Charlotta- Tusingen och Larsa- Danne som red. Hästarna skötte sig superbra! Kom över e4:an bron också utan större bekymmer, Tusingen fick eskortera oss en och en ;) Fyran lunkade på så duktigt på lösa tyglar i stortsett hela ritten, lugn och fin trotts att han stått några dgr. På senare em kom det en tjej med sin lillasyster som skulle provrida Dotte, det gick superbra för dem och Dotte var på lydigt humör :) hoppas de vill fortsätta komma ut och hjälpa till/ rida. Imorgon är det äntligen dagen då vi ska åka till Börjes! Hoppas jag hittar saker jag behöver och vill ha :) På onsdag är det pay´n jump på fältis, jag hoppar 1m. Och på fredag ska jag till lervik och kolla när Loa ska vara med på klubbhoppning med Nice! roligt :D Sen på söndag är det hopptävling i lervik för mig och Fyran, 90+1m. Mycket roligheter denna vecka alltså :) Ska försöka bifoga lite bilder från ridturen antingen i detta eller ett nytt inlägg för bilderna ligger i mobilen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0