kvällstur

idag har det vart fullrulle med jobb i bondgården, lunchtrav, shoppa granngården och sen tillbaka i bondgården igen.
På kvällen red jag Fyran ilag med Charlotta- Tusingen och Larsa- Danne. Vi red bort på Värsbäcken och sedan mot Åkroken och runt. Växlande skritt & trav + att jag tog några lugna galopper. Surputten ville inte ta fattningarna så får träna på det så han reagerar nåååågot kvickare, hade antagligen en dålig dag bara men endå.
Han kändes fin iaf!
Var ute en timme.
Och när vi red på slingerskogen så var det jättemycket vatten i "bäcken" (eller vad man ska kalla det?!) så gick de andra hästarna över medan Fyran stod och tveka och ville inte, men så när han vart själv ville han ju också över så han tog ett jätteskutt över. Det gick jättebra och allt sånt eftersom jag var beredd bara det att jag hade tagit mantag för att kunna vara följsam... så när vi kommit över och jag tog loss handen så var näven helt full av man!
Alltså skit mycket man, värsta tussen, så kolla ja ner och han har en stor kal fläck haha.
Hur i helskotta?! Ja höll bara lite löst i manen så ja förstår inte hur det gick till. Måste redan vart på väg att lossna och han är känslig nu för skav o sånt har ja sett på pälsen nu när han börja fällt.
Får ha förbyggeln/ en halsrem så jag inte behöver ta tag i den mer vid sådana tillfällen, brukar sällan behövas men endå.
 
Har planerat in en långritt med Charlotta den 24feb. Vi ska rida Bostigen runt och de tar väl max 1,5h kanske men vi ska ha med oss fika och pausa efter vägen så lär väl räkna på 2h iaf. Fast eftersom vi mest kommer skritta o kanske prövar någon avstickare efter vägen så ska vi nog räkna på 1h till :P
Får se om vi får med oss fler folk!
 

Några bilder jag tog på Fyran den 16/1-14, Han stod o mös i "snöstormen" ;)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0