Hoppträningen i tors och resten

Åkte på magsjuka en vecka o är fortfarande inte återställd. Fortfarande orkeslös/muskelvärk men de blir bättre för varje dag iaf.
Så medan jag var sjuk red Elin Fyran lite, ungefär varannan dag tror ja det blev, i skogen. Det gick bra men han testade henne lite ;)
 
Sen i onsdags var jag ut och fixa lite med hästarna samt provred typ en kvart på ridbanan på Fyran. Skoj men man vart trött. Elin fick rida en stund också.
 
I torsdags var jag tillbaks på jobbet igen men tog en lång pause mitt på dagen för att samla krafter igen till hoppträningen på kvällen.
Kom en tjej, Hanna, ut och hälsade på ponnysarna så hon tog Nalle o jag Tiger o borstade, sen tog vi in Dotte o borsta henne. Så kommer hon komma tillbaka och börja pyssla om dem lite, de behövs :)
 
Fick skjuts till ridhuset och Elin värmde upp Fyran. Sen tog jag över och galoppa lite i bägge varv, han va på alerten.
 
Vi började hoppa fram på hindrena till vänster på bilden. Grind, plank o efter varje hinder gjorde vi en volt runt vattenmattan, ven galoppombyte efter nåt. Var inte helt ok då så ja minns inte vilken ordning mer en att vi börja på vita grinden som är i mitten längst ner på bilden.
 
Efter det hoppade vi en evighetsbana.
Började längst ner i bilden och hoppade plank, rakt fram till vattenmattan och vidare rakt på ett till plank.
Galoppera på bra och så sa det tvärnit vid vattnet, han hade nog inte hunnit sett det innan. Laddade om och då hoppa han om en lite spänt. Liksom nästkommande men sen vart det bra :)
Vidare runt på en svart grind - vattenmattan igen - sen rakt på planket - båge runt till vita grinden - vattenmattan - båge till svarta grinden.
Sen efter vi hoppat det ropade Alex vart man skulle fortsätta så fick vi fortsätta runt x antal varv till. Vart helt slut ;)
 
Avslutade med att hoppa 3 kombination. Åt båda hållen. De blev ju lite trång när man kom in från oxer hållet, men vi löste det fint.
Sista vändorna red vi bara från räcke in hållet. De sista två ggr låg de på ca 110cm hindrena, något lägre första.
Och Fyran bara dundra på och flög över hindrena som ingenting :D
De var roligt och kändes lätt!
 
Han vart så laddad så han inte kunde stå still och steppa runt och drog iväg så fort han fick chansen. Höll på att krascha knät i ett hinderstöd för han svängde så tight en gång också haha.
Fick dra i han för att han skulle stanna ju.
Roligt med piggelin häst!
 
Alex hade ingenting att anmärka på, det skulle vara att jag fortfarande lär vara bestämdare. Han ska inte stanna ens en gång på vattenmattan säger hon. Men ja vet inte hur ja ska lyckas.. Jag är ju bestämd! men eftersom jag själv är lite tittig så kanske de är det. Ska köpa en vattenmatta på hööks så fort ridbanan fungerar att hoppa på igen :) Då blir det nöta på!
Annars tyckte hon även att han var väldigt fin och såg jättefin ut i kroppen! Rund o fin med blank päls.
De är jätteroligt att höra! :D
Är själv jättenöjd med träningen :)
 
Nu taggar vi inför nästa torsdag!
 
 
Han fick sedan vila på fredagen för ja var heltslut då o hade fullt upp.
 
Och igår (lördag) red jag ut i skogen, Bostigen, med Kim&Robban som körde Gilbert o Larsa red Danne.
De andra två hästarna fjanta sig massa o blev rädd, stanna o vände o hade sig men Fyran var en stjärna!
Blev bara en kort galopp annars mycket trav.
 
Köpte ett schabrak av Emmie så nu är han skit snygg! ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0