Markarbete

Idag värmde jag först Fyran ute i skogen ca 30min. Han var först lat och sura i galoppen o kom knappt framåt, så ja fick driva på han lite. Sen påvägen hemåt drog han iväg med mig och lyssna inte alls när ja försökte stoppa han. Så vela han knappt skritta ens..
Efter det red jag ca 20-30min på ridbanan och hoppade lite låga titthinder, max 80cm på nåt.
Hoppade fram på två studdsen några ggr i båda varven och de gjorde han bra!
Sen tog vi hindret med svarta dunkar under och gu va de va läskigt! Stop sa han en gång innan vi kom över med överdrivna hopp och frambenen i luften.
Brynäshindret i mitten med koner under gick bra, han kolla lite på det men hoppade iaf.
Sen tog vi vattenmattan och vi kom fint galopperandes mot det och i sista sekunden la han i en tvärnit och slängde sig baklänges iväg. De vart skit djupa märken i sanden!
Lät han nosa lite på det eftersom det var ritkigt vatten på mattan (regna endel igår) och sen tog vi ny sats.
Då hoppade han bra! Men istället fick han för sig att nästa hinder med koner under var livsfarlig och slängde sig åt sidan. Bara det att där dök studdshindret upp mitt i allt och han skuttade snett över det och då kom nästa som han skutta över kuben på. Haha alltså Fyran! Han är bra pucko ibland ;)
Tog om hela linjen igen och då gick de bra.
 La ihop det till en liten bana med dunkhindret, runt på en volt med studdshindrena, konerna och vattenmattan, sen stora konerna/brynäs och sist dunkarna igen. Dock fick vi mycket för nära språng på dunkarna så vi tog om det flera ggr med mest dåligt resultat. Ja fattar inte vad jag gör för fel?!
 
Nästa vecka är det ju påsk och ingen lektion så då ska jag nog träna anridningar.

Nog för att Fyran blir lite knasig när de är regnväder men han behövde inte bete sig som idag iaf..
Han har hoppat alla dessa utan att ens bry sig!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0