uteritter

Igår red vi Bergstig runt. Jag red Fyran barbacka och Larsa red Danne.
Vi skulle möta upp Emma, men när vi kom till Bergstig ändra hon sig..
Det gick bra iaf. Blev mycket skritt, enheldel trav och lite galopp.
1,5h tog det.
 
Idag red vi till höstbobacken på Bostigen och sen tog vi stora vägen med lite omvägar hem, det tog också 1.5h.
Jag red Fyran barbacka, Charlotta red Tusingen och Larsa - Danne.
Vart mycket skritt, enheldel trav och ett par galopper. Fyran var lite busig så han sprätte iväg lite i galoppen och gjorde lite över avancerat galoppombyte när han vart rädd för nåt. Sen var en stubbe jätteläskig också så vi lräa väjja av vägen mitt i galoppen ut på gräs, men vi kom ut på vägen igen och knde fortsätta ;)
 
Han är ju lite öm i ryggen så vet inte vad ja ska göra riktigt.
Imorgon får han vila helt och sen longerar jag nog på måndag. Så får vi se om det blir något bättre så rider vi barbacka lite till.
 
Nice har fått vilat endel nu, ja har inte tid och inget intresse av att köra tyvär. Dessutom har ja bara sulkyn att köra med och nöta runt efter byvägarna ger inte ens någon träning..
Och rida villl jag inte göra på henne mer.
Hoppas hitta en fodervärd ,men de kan vara svårt :/ annars medryttare.

Tråkigt att jag missar de sista tävlingarna för iår, men vill ju ha en fräsch häst.
Vi får ta nya tag, träna och bli bättre.
 
v.48 kommer Niclas Haking till fältis och jag har anmält mig båda dagarna för hoppträning.
Hoppas vi utvecklats sedan sist så vi kommer någon vart.
 
Hörde också att det kommer topptränare till Olstorp inom kort. Ska vara snabb att anmäla mig!


Bild från tävlingen i Jäderfors för ett tag sedan. 1m. (Fick 0+8fel)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0