Stallhjälp

Idag fick jag stallhjälp som sagt av Lina och Ellinor (hon fixa Danne).
Det var trevligt och gick lite fortare.
Som tack fick Lina rida Tusingen på ridbanan medan Ellinor red Danne och jag longerade Fyran.
Alla skötte sig bra!
 
Fyran var duktig och efter han värmt upp i samtliga gångarter och bägge varv ställde ja dit ett kubhinder.
Han hölll galoppen betydligt bättre då när han hade något roligt på volten ;)
Hoppade fint!
Jag passade på att kolla hans naturliga hållning osv.
Tyckte det såg ut ungefär som när ja rider honom, för på volten vart de lite samma galopp med lite dåligt tryck.
Han kom lite konstigt ibland så ja fick smacka på han så han gick i lite högre tempo men ville samtidigt inte lägga mig i utan att han skulle sköta det själv.
Vart ganska bra iaf och en nöjd pålle som fick hoppa! Han vägra sakta in sen och hoppa en gång till ;)
Lära korta upp linan tills han stanna, annars brukar han sakta in så fort man ropar "ptrroo".
 
Ledde runt han sedan i skritt medan vi kolla på när Ellinor träna på dressyrprogram (LC:1). Blev jättesugen vill också rida dressyr! :( Ska sno Danne någon dag.
Och väldigt besviken att ja missar KM i dressyr på lördag, ett min häst kan inte vara med och två jag jobbar på v75 då och pengar måste man ju tjäna också..
 
Nu har jag beställt en grej som ja ska prova ge honom så får vi se om det blir någon skillnad, återkommer om vad när jag fått hem det!
 
och på fredag kommer Jessica ut och masserar Fyran. (horsesandpeople.se)
Hon masser Nitro för ett par år sedan.
Hoppas hon hittar så vi kan lösa problemet och både åtgärna och förebygga i framtiden.
 
Snyggingen när vi var i Hofors på pay´n ride i somras. Vill mera!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0