Ridit bästehästen

IDAG
Fyran: Red ut i skogen med Ellinor- Danne. Vi red till långbacken på Bostigen.
Han var piggelin! Framåt och ville springa på lite. Lite småfjantig ibland för saker.
Galoppa på 3 sträckor och han kändes laddad och fin!
Skötte sig superbra och hade öronen framåt hela ritten.
Hade Nice fdt sadel (Santa Cruz Celine) och det kändes ok. Tycker inte den sitter så illa heller, något kortare bakåt kanske?
 
 
IGÅR red jag Fyran ilag med Emelie- Nice. Vi skrittade mest och småtrava lite. Red på stigen som leder till Bergstig men vi vände där den dela på sig så red vi tillbaka igen,
Jag fortsatte sedan en liten stund på ridbanan med att trava och galoppera för att känna hur han kändes.
Lite protester men inte särskilt mkt och det var mest i början (och endast i galoppen).
Kändes liksom stel i galoppen och mest i kurvorna, vart bättre efter ja ridit lite volter i galopp.
Så jag vet inte alls men kanske har han gjort nåt i hagen? Blivit sne? Kanske ska ta ut en Kiropraktor (var lättare att stava en Equi...;)
Nåt behöver ju göras iaf!
 
Imorgon ska jag ha ridskola igen och de är lite caprillibana som står på schemat. Kommer även en tjej och rider Nice som ska prova henne lite nu för ev. fodervärd senare. (Hon provred i tis och gick jättebra!)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0