Massage

 
Igår kom Jessica Svedjerot och masserade Fyran. Hon är verkligen superbra!
Kan starkt rekomendera henne! (http://www.horsesandpeople.se/)
Han fick massage, lite ackupunktur och laser mm.
Egentligen var det ingen större fara alls med honom, lite öm i ryggen och en låsning i korset.
Så det var jätteskönt att höra! Hon tyckte han såg jättebra ut i benen :)
Hon tyckte att han såg jättefin ut i kroppen förutom att han bör lägga på mer muskler över ryggen, han är ju väldigt tunn där. (Vilket jag vart fullt medveten om och försöker jobba på).
Ska lägga upp ett bra träningsschema så vi kan bygga massa muskler i vinter så vi är mer fit for fight inför nästa tävlingssäsong med start i ca feb.
 
Blir att klättra, pulsa i snön och tömmköra mm. Ska försöka lägga in lite mer longering/ tömmkörning i veckorna så han får minst en sadelfri träningsdag/v. (Förutom vilodag som jag låter han ha 1-2dgr/v).
Där har alla olika åsikter men jag tycker det är viktigt för hästarna att få helt vilodag ibland så de hinner ta in och lägga på sig. Andas ut lite.
 
VI kom fram till att jag skulle kolla igenom han lite regelbundet med kanske 3-4mån mellanrum eftersom han har en känslig rygg. Och på mitt förslag att kolla igenom han innan tävlingssäsongen börjar (jan/feb).
 
Nåväl nu är åtminstonde jag väldigt taggad att träna på igen!
Haking hoppträning nästa helg!
 
Som jag nämnt tidigare så missar vi tyvär KM som var idag dressyren och imorgon hoppning.
Men tack snälla Fältis för att jag istället får vara med på underbara ridskolehästen Selga.
Min gamle träningskompis som jag senast red i juni, var ett tag sen så det blri spännande!
Vi vann ju Km tsm förra året så vi är taggade på att försöka behålla titeln ;)


Jag & Selga i omhopp. KM 2012. (ca -20 grader var det då!!)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0