shopping/ hoppspecial

Idag har jag varit och shoppat en kavaj, skjorta och ett vitt schabrak inför söndagen!
 
Sen innan hoppspecialen provade jag mig på att knoppa manen på Selga. Eller ja prova tre stycken för att se hur de blev. Haffade Cicci som fick kolla hur de såg ut och hon tyckte de såg bra ut men tipsade och visade hur hon gjorde dem. Så nu känns de lite bättre inför tävlingen,
Tina däremot undra va ja hade för toffsar på na haha. Men så sa ja ju att ja testa inför helgen och lära prova hållbarheten ;)
 
Det var banhoppning idag. Red med sporrarna för att öva lite och hon var superfin i framridningen.
Samtliga gångarter kändes hon toppen! Myshäst<3
Hoppade fram lite och de gick bra. Sen hoppade vi banan som var på 9 hinder varav 2 kombinationer.
Selga var bra laddad men kändes ändå bra, vi kom runt banan fint första vändan.
Andra vändan när hindrena var upphöjda tjura hon lite när ja red ifrån de andra och ja börja rida na lite försent mot första hindret så de vart nåt konstigt stop så hon gled in och rev ner hela hindret.
Galoppera igång henne lite mer innan ja börja om på nytt. Då gick det bra men vi fick ett par till stop, faktiskt lite utan anledning.
 
Pratade med Tina efteråt och hon sa att hon varit tjurig på senaste tiden så vi hoppas det bara är märrbeteende så de inte är något annat med henne.
Hon har farit och stoppat lite utan anledning och tjurat.
 
Nu är jag iaf jätteladdad för söndagens dressytävling!
Ska bli så kul att få klä upp sig lite i kavaj och allt och att piffa upp hästen med knoppad man osv. :)
 
 ________________________________________________________________
 
Gårdagens ridpass hade vi markarbete.
Hilton: Vi hade egentligen mer dressyr med lite bommar de skulle lyfta benen lite extra över.
Red utan stigbyglar och satt som en kung. Hilton var superfin och jag fick jätte mycket beröm! :)
Cicci tycker att jag har fått en väldigt bra sits nu!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0