Pay´n ride

Vart på Pay´n Ride imorse och red Selga.

Hon kändes ganska fin på framridningen, men de va första gången jag red henne med sporrar så ja fick känna mig fram lite vad sock fungerade bra och inte. Hon är en känslig häst.
 
Inne på banan så red ja runt lite innan ja fick börja programmet, LC:1.
Tyckte hon travade ganska fint, men fick inte med henne i övergångarna hela tiden.
I galoppen så vart hon tjurig antagligen när sporren kom åt så hon sparka bakut när ja va på na och gick inte helt runt för skänkeln. Gick bättre andra.
Är ändå ganska nöjd. Efter ritten så pratade Cicci med mig om vad som var bra och sämre, så fick ja rida om vissa delar och samtidigt kommentera hon. Jobbade på mest med galoppdelen så hon skulle gå runt innåtställd och inte bryta av / bråka. Gick riktigt bra efter lite försök!
Fick 60% så de är ja nöjd med och speciellt eftersom det gick ännu bättre när ja gjorde om delarna.
Cicci tyckte hon gick riktigt fint stundvis.
 
Det jag har svårt för är övergångar, att hålla en stadig form och bibehålla den.
+ är att jag är riktigt nöjd med min sits!
 
och det roliga är att jag ska få tävla Selga nästa helg på hemmaplan! :D
 
Lär träna på onsdag ev. med sporrar så ja kan öva på att hålla om henne så hon inte bryter av, men samtidigt så får hon ju inte streta emot och slå ;P
Nice får ställa upp som program tränare!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0