Detta har hänt

Var ett tag sen ja skrev nu. Men Nice åkte på kolik och korsfärlamning så de har vart vila ett tag för henne men nu har ja ridit henne några ggr och hon känns bra!
Red ett dressyrpass på ridbanan med henne idag och tränade på Lätt C:1.
Sanna fick vara med och coacha/ skälla lite på mig. Så jag vet vad som bör förbättras.
Rider sällan rena dressyrpass med Nice då det är svårt att sitta ner i traven på henne. De är studdsigt, hon blir spänd och sur så blir det ändå studdsigare oså fortsätter det.
Men idag gick det faktiskt bra! Hon blev bättre hela tiden.
Tyckte vi red programmet helt ok, men vi skippa galoppen pga. risken för halka.
Hon gick i fin form i skritten och stundvis även i traven faktiskt! :)
Får nöta på!
 
På söndag ska ja rida pay´n ride på Fältis på Selga. Man rider sitt program och får sedan ytterligare tid till att träna på de delar man vill eftersom var och en har 15min på sig innanför "staketet".
 
På ridskolan har det rullat på. Kom sent som ofta nu förtiden i tisdags så alla stod redan färdig sadlad/tränsad så står naturligtvis min häst inne också.. Hilton.
Ja skynda mig borsta och på skydd/ träns och eftersom alla redan gått ut typ när ja börja så rusa ja ut i ridhuset med sadel i famnen och bad om att få rida barbacka haha.
Det gick bra! Men Cicci var orolig för hans manke/rygg, samt att han inte var van.
 
Han gick superfint hela passet och jag satt kanon! Han har så fina gångarter så man satt som i en stol, galoppen var lite sisådär i början tills man kom in sig.
Vi tränade lite slutor och det gick ok men han är lite svår sådär.
När vi galoppera på fyrkantspåret en gång så fick ha nå´n ryck och drog på i galopp och sen börja han bocka haha. Ingen rodeo direkt men huvudet mellan benen och hoppelihopp.
Men de gick bra haha! Satt kvar.
 
I onsdags red jag Selga, som vanligt, på hoppspecialen och vi hoppade en bana.
Är inte särskilt nöjd med passet. De var bara en låg bana men ändå vart de inte bra!
Hoppade vattenplättarna utan att tveka så de är ja helnöjd med!
Men sen låg vattenmattan som B hinder i en kombination, så de vart massor av stop både på a och b hindret.
Hon hoppa över mattan en gång men sen vart det stop igen så Tina fick plocka bort den. Och ändå tveka hon och var stel. Synd att hon ska bli sådär för vattenmattor när hon hoppar allt annars liksom :/
Bara hon ser en blir hon stel hela ridpasset.
Men de har gått så jäkla bra de senaste gångerna! Hon har hoppat utan att tveka och känts lika mjuk och fin som utan dem. Så vet inte vad de vart för nåt i onsdags. Men jag har en liten teori som ja tror är bidragande faktor och de är att de släpa fram en vattengrav som gruppen efter skulle ha. Hon vart jätte spänt och glodde på den och tordades knappt gå förbi. Så de utlöste nog mkt att hon inte kunde slappna av. Sen också att vattenmattan låg som b hinder i kombination, dels för hennes del och sen störde det också min förmåga att fokusera fullt ut. Men vi får fortsätta träna på!
Det kommer alltid bakslag men sen kommer man igen.
 
Tina tycker att vi bara ska lägga det där bakom oss, inget att haka upp oss på.
Hon säger att Selga litar väldigt mkt på mig eftersom att jag är så lugn hela tiden.
Hon skämta ju efter vi hoppat vattenplättarna utan att tveka (som första hopp på ridpasset dessutom) att ja skulle säkert få Selga att hoppa vattengraven, men så kom vi inte ens över mattan.. ::/
 
Ja egentligen skulle ja bara skriva ett par rader men se där..
 
Imorgonbitti har jag stalltjänst och sen på fm ska jag ut och rida med Kerstin och Isadora.
 
Jag hade föresten hand om Isadora förra helgen fre-sön då Kerstin & Tomas var bortresta.
Red henne på ridbanan lite lugnt och skritta ut en kortis sen på fredagen, på lördagen red jag ut på skogen bort till Mårdäng. Mycket galopp och hon var pigg och bockade lite ;)
På söndagen tog jag och mamma o fotade henne med min systemkamera som en överraskning till K & T. De vart supermega glada! Härligt :)
Provade även rida typ 5min på ridbanan barbacka. De gick finfint! Fick hålla ut benen lite bara. Hon stanna och skulle lukta på bajs och då när ja skänkla vart hon surkärring ab haha. Skrek och hade sig haha.
En väldigt bestämt dam är hon minsann. Men mysig på sitt vis :)
 
 


 
och jag är så grymt sugen på att rida dressyr! får skaffa mig en ridhäst som kan tävla både hopp & dressyr.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0