Hoppträning för Lotta

Nu äntligen var jag med på en hopplektion för Lotta Sjöberg på Olstorp.

Vi hoppade på en åtta först med ett plank och en oxer. Det gick superbra!
Sen hoppade vi en linje på medellinjen som var en kombination med ett galoppsprång och sen fem galoppsprång till en oxer. Där det var väldigt kort bit innan sväng sen.
Även det gick kanon!
Avslutade med att hoppa på åttan igen.
 
Lotta justera lite och gav mig många bra tips, som ja vartefter ändrade på och hon blev nöjd med resultatet och så även jag. Tips att jobba på hemma också fick ja. Bra!

Fick ändå mest positiv kritik. För det kändes jättebra också! :)
Lotta tyckte att jag har en bra hinderkänsla men att jag ska lita på den mer!
Hon hade sett det när ja red på Nice i ridhuset när vi träna var för sig, men att ja var mer bestämt på henne en Fyran. (De är väl för att ja litar på Nice till hundra och vet att ja lär hjälpa henne fram till hindret.)
Sen som sagt får ja alltid splittrade tankar ska ja minska eller öka galoppen de där sista när vi kommer lite fel, så då blir inget av hehe. Nu var ja duktig och bestämde mig för det mesta så blev de bra!
 
Lotta pusha på mig bra, på rätt sätt. Så det skulle nog vara bra att fortsätta träna för henne!
Känns som ja kört fast ett tag men nu kom vi på rätt väg framåt igen, nya ögon, nya tankar och tips.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0