Hopptävling Bollnäs 26/7-13

Med Kim som chafför/ hästskötare for vi iväg med Fyran och Jazz (sällskap) till Bollnäs Rs.
 
90cm gick jättebra, Lugn och fin, säker och fina hopp. = Felfri!
 
1m framhoppningne gick superbra, kanonfin!
så mitt i den lära de avbryta pga åskväder en stund.
Sen när det var ekipaget före min tur att gå in på banan börja de vräka ner regn! + att det åskade lite fortfarande.
De tyckte Fyran var konstigt så han kolla på allt och stod emot = konstigt hopp på 1an, stop på 2an för att sedan klara 2an och stop på 3an och återigen på 3an = Utesluten.
 
Min otur! När det för en gångskull var en superlätt bana, enkel, lätta hinder, ingen kombination och inga läskiga hindr + att hästen känns superfin. Nej, då kommer ett jäkla oväder och ser till att häst inte vill hoppa!!
Den före mig, jag och den två efter mig, vi tre var de som blev uteslutna i klassen. Kan det betyda att vi fick värsta vädret?!?!?!
 
 
Nu laddar vi om med nya tag, blir lugn inför Pontus Westergren träningen som är mån-tis 5-6aug.
Tävling är först 17aug.
 
Funderar på att bara hoppa 1m då, ev. i avd B (clear round med bara grund).
För de är ju hemskt mellan klasserna i denna värme, hästarna flyter ju bort. Säkerligen påverkade även det hästens humör sist. Han var ju lat också, stod emot och inget framåtdriv alls även fast ja va på han.
Det tog dock lite längre tid nu eftersom att de var blandat ponny och storhäst. Mysigt om dei nte hade varit så grönjävla varmt!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0