Klubbmästare 2012

 
Ja har ju missat att uppd. att jag är Klubbmästare i både hoppning och dressyr för ridskolehäst på Gävle FRK nu ;)
 
Dressyren var på lördagen 8/12. Jag red Calito lb:1.
Han kändes först väldigt fin i framridningen men sen börja han streta emot endel.
De var första gången jag skulle rida ett dressyrprogram/ tävla (förutom på ett läger med Lindis typ 12år sen).
Väl inne på banan så var man ju lite nervös och Calle streta emot och höll på endel men vart bättre allt eftersom iaf, men fick inte till formen helt heller. Jävla skit!
Men på något underligt vis vann vi! ;D
 
Kommer absolut vara med på fler tävlingar och pay´n rides. De va ju roligt och att få ett skriftligt omdömme är ju skit roligt! Så ser man ju precis vad man bör förbättra och vad som var bra liksom.
Har varit för ointresserad av dressyr tidigare och för nervös för satt våga ställa upp. Men ja kom ihåg banan ju!

Fick låna en barnkavaj av annan tjej så ja ser ut som en uppstoppadkorv haha!
På söndagen 9/12 var det sedan hoppningen. Jag red Selga 90cm.
Hon var väldigt laddad på framridningen men det gick bra och vi fick till flera fina språng så det kändes endå bra.
Men ja hade inte ridit henne allt för mkt innan och heller inte hoppat bana på den höjden riktigt med henne tror ja?
Nåväl det gick bra inne på banan. Hon var en liten studdsboll ibland så man vart lite ostabil i sitsen men vi kom runt felfria! :)
Det blev sedan förhöjd omhoppning 0,95-1m.
Tyvär rev vi första hindret så ja red mer på säkerhet istället för de kluriga svängar ja tänkt ut, de glömde ja bort haha. Men vi slutade på 4 fel.
Trodde det var kört med andra tjejen på Popcorn fick två stop på första hindret + rivning tror ja?
Så även detta vann jag! :D
Omhoppningen.
 
Filmer kommer senare!
 
Var på tävlingsmöte igår också, vi va typ 30pers! Roligt.
Så de håller på att göra något koncept för vad som gäller om man ska tävla ridksolehäst, får se hur det blir om jag har någon möjlighet att göra det. Vore superroligt!
Annars blir det att tävla på med Nicen.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: nathalie

sv: okej ja den skulle börja i april men jag kommer börja nästa onsdag i bollnäs så får vi se om jag redan är klar eller ej när gävle drar igång. tänkte på om ni var redo att starta i bollnäs också :)

Svar: okej :) april är passande för mig och nice så vi väntar tills dess. Men kanske kan in och rida nå jobb ilag om nån vecka?
emmasaracaroline.blogg.se/nitro

2013-01-13 @ 15:10:19
URL: http://www.nathalieling.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0