Hoppat lite med Nicen

Nice: Eftersom jag lärade pulsa i djupsnön fär att plocka fram hindermaterial så vart det bara ett hinder som jag tog fram och hoppa på gården (en ganska lång raksträcka som är bra att galoppera/ hoppa på).
Det var ju flertalet veckor, 1,5- 2mån, sedan vi hoppade förutom i förra veckan då vi tog skutta över ett pyttehinder i ridhuset och hon var så stressad så de va bara skit.
 
Red ut i skogen/ Furäng när ja värmde upp och galopperade uppför backen tillbaka, hon drog på och blev lång.
Så sen red ja ner för att sedan galoppera genom hela "lillskogen" då de va toppen underlag! och hon galoppera väldigt lugnt och sansat :)
 
Travade och galopperade över ett par bommar några ggr, men de va helt fel avstånd så vi gjorde det bästa vi kunde av det.
Hoppade sedan ett räcke på 50cm några ggr åt vardera håll (= varierad höger/ vänster galopp).
Försökt verkligen stämma av henne genom att rida i en bra lugn galopp och sedan släppa på henne sista, vilket ja försökte hitta rätta tillfälle för och lyckades bra. Ett par ggr vi kom lite stort bara.
Höjde till 70cm och hon var grymt fin! Både jag & häst gjorde bra ifrån oss :)
Eftersom det flöt på så bra ville jag att vi skulle få en lugn igångsättning och avsluta med denna bra känsla vi fick så ja höjde inget mer.
Sen travade vi av oss och mötte Elin vid bussen för att sedan skritta hem.
 
Nice tyckte det var väldigt roligt att få hoppa igen! och galopp direkt från stående, vet precis vad hon ska göra ;)
 
Hon har blivit piggelin! och tjock!
I onsdags körde jag och Kim J. henne till Bosjön och vände när det hade mörknat endel så de vi hade lite svårt att urskilja vart vägen gick i all snö ;)
Iaf så var hon väldigt pigg då, faktiskt så hon vart lite stark att hålla. Roligt att hon rycker om det! :)
Så turen gick i högre joggingtempo en vad jag tänkt mig. Men hon har nog bra kondis iaf för hon vart inte särskilt svettig allls. Litegrann bara.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0