Pay´n Jump 90cm med Selga

9 feb var det pay´n jump på fältis. En mycket lyckad dags om flöt på bra.
Hjälpte först till på framhoppningen de första klasserna innan jag gjorde iordning Selga.
Fick direkt komma in på framridningen men hade ändå gott om tid att rida fram henne och det kändes bra.
Efter att ha skuttat över lilla hindret 2-3ggr hoppa ja räcket och de vart ett katastrofalt hopp först hahah. Kom fel så hästen la in ett extragaloppsprång och vi hoppa sen väldigt konstigt över. Men Sen resterande hopp på både räcket och oxern gick kanon!
 
Efter ombygget var jag först ut i 90cm. Det var både kombination, trippelbarr mm.
Hon skygga för ett hinder när ja kom in på banan men ja bara red på som vanligt och bestämt.
Började och hela banan flöt på väldigt bra! Efter nästsista hindret tappa ja bort mig för en sek. och insåg att ja kom fel motför vad jag tänkt så det blev en något snävare sväng tillbaka ner mot sista hindret. Men de gick super. (Hade tänkt ta ut en omväg eg. för de va en ganska klurig sväng som lätt kunde få hästen att bjuda på ett hinder som låg där (vilket de va nån som höll på så ryttarn höll på att trilla av). Mamma sa att alla hade tagit ut vägen och ridit runt hela banan men så bröt jag trenden genom att gena mot sista och efter mig gjorde alla det haha!
Selga hoppade kanon, vi kom rätt på alla hinder och ja satt bra och gav eftergift fint! Supernöjd är ja! :D
Känns som vi börjat hitta varandra nu, hon var lugn och fin!
Fick mkt beröm av Maggan; "Vilken kanonunda! ".
 
Självklart glömde jag kameran totalt så mamma filma med sin gamla dåliga mobil bara.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0