Mål 2013 resumé och Mål inför 2014 Fyran

Mina mål 2013 (skrev nog detta när jag haft Fyran i 1mån bara, uppd det inte offentligt.)
Det är en väldigt rutinerad häst men eftersom jag saknar tävlingsrutin och bara tävlat upp till 1m är mina mål för detta år att tävla 1m. Vi börjar lite smått med 80cm och 90cm, när det känns bra går vi upp på 1m och håller oss där resten av året. Planerad tävlingsdebut 9 juni i Hofors.
Målet är väl mest att vi ska rida ihop oss och gärna gå felfritt i 1m. Lyckas vi få placering är det bara ett +!

Ett stort + vore om vi kunde lyckas ta oss ut på någon lättare dressyrtävling/ pay´n ride. Han är ingen dressyrhäst och har inte steget för det och är väldigt svår att få att gå på tygeln. Men om vi tränar och tränar på så kanske iaf en träningstävling. Vill rida för rolighetensskull.

För att sammanfatta
hur vi lyckades: Det blev ingen debut i Hofors utan i Jäderfors då vi gick ut i 90cm (felfri!) direkt. Redan andra tävlingen prova vi 1m.
Vår 5:e tävlingen gick vi ut i 110cm (något jag knappt ens räknat med på pay´n jump för i år, om jag ens skulle våga det.)
När jag köpte Fyran sa jag att målet var att tävla 110cm, på hela vår livstid typ. Men det gick verkligen snabbare en väntat och nu behöver vi träna på mer på den höjden så JAG blir mer säker och vi tillsammans blir mer stabila.
Så numera ser jag det inte omöjligt att vi i framtiden går upp lite högre, om det så är 5cm, 10 eller högre får tiden visa då jag hoppas vi har flera år på oss att utvecklas och bli bättre! :)
Vi lyckades gå felfritt i 1m i avd B (även grund i avd A) och även FELFRI grund i 110cm! (0+4 fel) och först utanför placering. Kan inte vara mer en nöjd över hur vi presterat när vi varit BRA, sen har det varit flera tävlingar det gått skit också.. thats life.
På dressyrfronten har jag faktiskt ridit en pay´n ride i Hofors LC och jag är verkligen supernöjd med resultatet, även om procenten var låga. Hitta inga andra därför vi inte var med i fler.
Hittat mycket knappar och får han ofta ganska fin och ibland superfin form, så har hänt mkt där.
Har dock inte ridit ett enda dressyrpass för tränare så får jag göra det kommer vi nog kunna ändå bättre! :)

 
Mål 2014
Kommer börja säsongen med 90 och 1m. När det känns bra gå ut i regional 1m.
Troligtvis rider ja för rutin där tills utesäsongen och går ut i 110cm först då på större ytor, men då tävlingarna börjar redan i januari kanske det blir före.
Så iår sattsar jag på att bli mer säker på den 1-1,10m och få flera fina rundor! Att vi får mer jämnt resultat.
Målet är självklart att sträva efter att rida felfritt och gärna ta vår första placering!
(Jobba på nollvisionen vad gäller antalet stop!)

På dressyrfronten ska vi ut i pay´n ride och enbart tävla mot oss själva. Förbättra och öka procenten hela tiden.
Hoppas på att kunna ut i någon lokal tävling också. LC:1 alt. LB:1.
Om vi ska sätta ett + mål är det att rida på 55%-> (Inge högt alls, men för oss ett steg i rätt riktning.)

Viktigaste att vi ska ha roligt hela tiden och vara nöjda med det vi presterar!

 
ÄR SÅ SJUKT TAGGAD PÅ ATT TÄVLINGSSÄSOSOGEN SKA DRA IGÅNG, VILLL TÄVLA NU!
 
Skriver i ett eget inlägg imorgon om tävlingsresultaten för iår.
Och någon dag om vad jag behöver träna på och hur jag utvecklats iår.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0