Duktig stallhjälp

Fick veta att jag är först ut på pay´n riden imorgon så ska vara där 8 för banbygge och startar kl.9
Lär typ rida ut han kl. 8 o ja ska få han tillräckligt uppvärmd.
 
Så ikväll har jag packat grejjer och knoppat manen, halva iaf.
För imorgon åker jag till stallet kl.6 om allt ska hinnas med innan avfärd.

Vet inte riktigt vilka regler vi går efter men tänkte kö på kavaj, vita ridbyxor, vitt schabrak och knoppar iaf.
Blir ju lite roligare så också :)
 
Iaf var Ludde med mig i stallet på em/kvällen och han är så duktig! Sköter sig utmärkt, inge gnäll o han följer en var man en går. Fyller vatten, lite hö, sopar och kollar när ja mockar ;)
Sen tog vi in hästarna och då fick han rida in på Dotte = glad kille.
Men han var lite trött så strax innan sju gick ja hem med han innan ja börja fixa med Fyran.
 
Igår var han också med mig i stallet fast på morgonen. Jag tog ut hästarna och var sedan över till dem och åt frukost. När jag sedan sa att ja lära gå till stallet igen så var Ludde snabb att ropa att han ville följa med.
Klär du på dig snabbt så sa jag och de vart en jäkla fart! Tror han var påklädd på 5 min ;) haha.
Hjälpte mig med stallsysslorna och när ja gjorde iordning Nice för ridtur. Så fick han rida på henne hem till sig innan ja begav mig vidare på ridtur med Charlotta och Martha. (+ att han promt skulle rida in från hagen också ;)
 
Vår ridtur blev runt tyskvreten och mest skritt och lite trav. Tyvär tyckte Dotte hon skulle ta en matpause under en travsträcka över åkrarna så Martha trilla av. Hon gjorde illa sig lite men tror de egentligen gick ganska bra, nu har hon bara 99 avramlingar kvar.
 
Ska plugga genom programet inför morgondagen innan ja slår ikull ma.
Godnatt.
 

payn riden i somras.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0