Galoppträning

Kl. 10 imorse red jag ut med Nice ilag med Josse- Kajsa och Erica - Reizen. Eller jag & Erica bytte hästar vid bergstig och red så till vi vänt hemåt igen.
Jag hjälpte Erica med galoppen på R eftersom hon inte kan fattningar.
I en pyttebacke med sväng tog vi en kort galopp, som hon fatta bra!
Sen i långbackarna var de knappt någon idé i dagsläget då hon bara drog fullrejstrav.
Red backen neråt mårdäng och prova galopp uppåt igen ur skarp sväng, hon tog dock snabbtrav först men sen galopp och ja kunde sakta in galoppen lite också o rida full kontroll. Lät henne hålla galoppen en längre sträcka innan ja bröt av så hon inte skulle falla ur själv.
Då när vi kom i trav tog hon bettet och ville inte alls sakta in fören Nice också gjorde det. Riktigt tog bettet! Annars var hon jätte fin att rida, visst pigg men lyssnade bra o kunde ha långa tyglar i skritten :)
Erica tyckte det var ovant med Nice korta steg men tror hon gillade henne iaf och just det att hon är så fin att galoppera på :)

På em red jag ut på Fyran barbacka natural, hade endast träns utan nosgrimma på (okej en halsrem också för min säkerhet haha) och själv satt ja i mjukisar. Mysigt! Blev en lugn skritt med lite trav tur på skogen o stigen till bergstig. ca 30-40min.
 
På kvällen var vi till Olstorp och kollade på Lotta träningarna, 2 grupper. De hoppa minst 130 iaf, roligt att se! :)
Lärorikt!

Imorgon ska jag ta med Nice till hoppspecialen då jag tycker Fyran är välförtjänt av en lugnare vecka från hoppning.
Han däremot ska nog få komma ut i skogen och galoppa på lite. Har haft två lugna dagar nu (vila igår).

Har ett jäkla krångel med hoppträningarna framöver hur jag vill göra! Har bestämt mig efter velande att sluta på fältis och hoppträna på Olstorp istället. Då kan jag vara oberoende och rida dit själv :)
Hade typ besämt mig för Lotta, så sa Alex att hon ska börja ha träningar där nu och de har ja ju velat länge att hon ska ha. Men så nu är det liksom vem av dem?
Lotta är jättebra, utvecklades mkt i mitt tänk den gången jag red för henne. och Alex är också bra + att hon känner Fyran så väl.
Tror det får bli Alex nu en termin iaf och kanske byta till Lotta i vår?
Och har minst 7ggr kvar på Fältis jag lär parallel rida så länge..
 

Fyran nyvaken i fredags.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0