130804

Eftersom Fyran lyckades gå omkull i hagen igår och fastna mellan ett träd och en sten, men tog sig loss själv, så red jag på ridbanan för att checka så han kändes ok. Elin var med och kika medan hon red Nice.
(Kände givetvis igenom, kolla för hand igår och verka vara lugnt).
 
Fyran fick mest lulla runt i samtliga gångarter, krävde bara litegranna av han. Kändes som vanligt, dock seg men de brukar han kunna bara ibland så inget konstigt.
Elin tyckte däremot Nice kändes konstig i galoppen så vi bytte häst efter ett tag.

Jag hoppade då Nice lite. Två studds på ena långsidan, kubhinder på snett igenom och ett räcke med "vattenmatta" (agilitytunneln) under.
Värmde upp lite på studdsen i bägge varv och sen kuberna innan ja red ihop de som en bana.

Nice bara hoppar på hon som ingenting. Tyckte dessutom hon kändes fin i både galopp och hopp. Tog i fint över hindrena. Nöjd.
 
På onsdag ska Nice gå pay´n jump på Fältis 80 + 90cm.
 
Imorgon ska jag & Fyran hoppträna i Trödje för Pontus Westergren. Ska bli spännande.
Dock känns de ju mindre bra att hästen tappat en baksko, den andra är lös och att han gått omkull två dgr innan..
Ska ringa hovslagaren imorgon (har pratat innan och han skulle kunna lät de som iaf).
Tråkigt då jag sett framemot detta!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej, jag heter Maria och arbetar på webbtidningen Vi med djur. Vi skriver artiklar om människor som arbetar och lever för djur. Jag ska skriva en artikel om hästhoppning och undrar om jag skulle kunna få låna några bilder utav dig. Min mailadres är [email protected]
Vänliga hälsningar
Maria Fabach

2013-08-13 @ 14:27:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0