Tävlingsdags imorgon!

Imorgon är det dags igen då, denna gång ska ja hopptävla ridskolans fina Selga på fältis.
Vi ska rida en 90cm CR och en 1m med två faser.
Det ska bli väldigt roligt och spännande! Men nog så nervöst kan ja tänka mig!
Har packat med massa grejer nu så vi ska vara sådär stiliga båda två, hoppas bara inte ja glömt något.
 
I tisdags var jag med på en Pay´n Jump på fältis och debutera 1m.
Det var en väldigt enkel bana med långa anridningar och bara sju hinder.
Framhoppningen gick superbra och jag var själv kvar inne just då ;P
Michelle stod och hjälpte till där så hon gav mig tips osv och det var kanon!
Fick superfina språng.

Inne på banan gick det också jättebra. Det vart dock 4fel, men de va pga. att hon var lite "rädd" för kortsidan och gick utåtställd så sen skulle vi svänga in till hinder nr.2 som stod snett in. Vilket resultera i att hon inte han se hindret i tid riktigt kanske och jag var väl inte sådär jätte hjälplig kände ja just då. Så med lite kämpande hade vi kanske kommit över. De vart mest att hon "sprang förbi" typ.
Tog ev volt och påt igen utan problem. Så flöt hela banan på gallant.
Skönt att ha provat en 1m rundan utan konstigheter såhär innan. Bara hoppas på att det inte är för mkt jox imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0