Ridskolan

I tisdags red jag Wizir. Det var länge sen! Vi hade dressyr och han var väldigt pigg!
Det gick bra, han flyttade sig väldigt fint när vi övade skänkelvikningar mm.
 
Igår red jag Selga, som vanligt. Vi hade markarbete. Bommar, studs, 5,5an och lite enkel hinder.
Det gick helt ok. Men hon bråka lite, eller sparka bakut och tjura en del bara för att jag red med sporrar.
Det går inge bra alls med dem men fick lite tips av Maggan hur ja ska hålla skänkeln så får vi se om det blir bättre.
Lär dock vrida foten av mig för de är inte et lättaste att byta fotposition.
 
Iaf så ska jag få vara med och träna för Niclas Haking i början på maj! Det är markarbete på lördagen och banhoppning/linjer på söndagen.
Egentligen vet jag inte mycket alls om Niclas, men det lilla jag sett på nätet så har jag fått en väldigt positiv bild av han som tränare.
Det kommer bli as roligt!!
 
Läs mer här!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0