Löshoppning

Idag tömmkörde jag & Ellinore Nice. Hade halsförlängaren på och hon jobbade på i en fin form.
Men min longersele är lite rasslig och börjat gå av på gjorden så den gick sönder mer och när vi prova galoppera gick den av helt. Tur man har en snäll/ duktig häst.
Longerade då lite galopp i bägge varv för sedan fick Nice göra något hon inte gjort på länge.
Hoppa!
Ställde fram ett räcke på mitten av ena långsidan så sprang ja med henne lite och sedan släppte, men första gången stanna hon och gick bredvid. Sprang då och hoppade en gång med henne så sen hoppa hon helt själv.
Ja behövde bara släppa henne vid öppningen så sprang hon mot hindret med spetsade öron och hoppade. Fast än vi inte hade någon form av infångare alls.
Mest 50-70cm men prova en gång på 90cm och hon bara skutta på hon. Sänkte direkt igen till lågt eftersom hon inte hoppat på länge och skulle hålla självförtroendet på topp.
Roligt!
Hon har nog inte hoppat sen vi tävla på fältis i feb?

Imorgon kommer hovslagaren så ska Nice skos och småpojkarna verkas.
Sen är det lunchtravs jobb, jobb i byn, till Idehälls för pappersfix och sen ridskolan hopplektion.
Sista april firas? hm. Ja hinner man något mer? Se en kase kanske.
 
Nu är det TVÅ dagar tills ja får hem min pojk! Förhoppningsvis.
Hänger på lite pengar nu då.
 
Ser verkligen framemot Niclas Haking träningarna i helgen!
Dessutom är det Pay´n Jump på tors nästa vecka. Kanske hoppar ja Calito eller kanske kanske kanske Fyran.
11 är det pay´n ride och den 25:e pay´n jump. Jag ska väl vara med på allt ja ;)
 
 
När vi fått ordning på ridbanan ordentligt och sladdat den ska jag ta och löshoppa hästarna på riktigt med infångare osånt. Får hoppas Ellinore vill vara med då :P
Småpojkarna lär ju prova skutta lite lågt någon dag de också! haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0