Unghästutställning


Igår var det Sleipners årliga unghästutställning.
Jag ställde ut två ettåriga kallblod efter Järvöfaks.

Först ut var Svall Nova i klassen för 1-års ston.
Hon skötte sig så himla bra! Skritt, trav och när vi ställde upp (vart helt paff för hon stod i princip helt stilla och uppställd så himla fint!).
Hon blev 2:a och blev klass I med 78p. Superbra!

Ni ser ju vilken superfin och välväxt tjej hon är!

Direkt ut sedan var Häsen Fräsen i klassen för 1-års hingstar (och valacker).
När vi gick runt i väntan på vår tur var han helvild, han gnägga, for runt och stegrade.
Väl inne i ringen skötte han sig faktiskt helt ok. Det var bara en gång han stegra (riktigt högt!) inför dommarna och han stod inte helt stilla, men en liten stund iaf så fick vi ställa om oss nån gång.
Skritten och traven gick bra, riktigt fint steg även han!
Han blev 3:a och klass I med 76-77p. Även det kanon!

Tjusiga killen också! Riktigt snygg även han. (dock svårare att fånga på bild då han rörde sig lite mer;)
 
 
Sedan valdes jag även ut och fick pris för Bäste visare.
Jag fick komma fram dit och de pratade om vikten av en bra visad häst för att kunna bedömma. Massor av beröm och applåder! :D
Fick även mycket lovord av hästägarna som tyckte jag var så otroligt lugn med hästarna, att de litade på mig fullt och följde mig överallt. Roligt att höra :)
 
 
Trotts att de endå skötte sig bra så är det ju ett jäkla jobb med ettåringar, det blir mycket bök och bufflande hit och dit så ja var helt slut i höger armen haha. Men ack så roligt! :D


Tack till Wilhelmsson och Karin Roslund för att jag fick visa era superfina hästar!
Riktigt härliga individer båda två :)
 
Har eventuellt en grejj på gång nu också. Fick ett erbjudande nu ikväll, får se hur det blir när jag hört mer.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0