SIlfverberg

Idag har jag gjort ett ryck med alla mina gobitar.

Började med att köra Nitro ilag med Elin- Pärla. Vi körde en bit på Bostigen. Mestadels jogging men vi körde mycket bredvid varandra och körde korta intervaller. Shit vad dessa ponnyer kan gå när de VILL!
Båda två kutade på i klockren trav :D

Senare tog jag in Dotte och fölis. Ställde dem på stallgången och borstade.
Eva var där med två dagbarn så de fick rida en sväng var på Dotte som Elin gick med och medan gick jag med fölis. Han var GALEN!
Hugger, stegrar, sparkar.. ja allt. FIck lite buckt på han sen iaf men ja lära hålla han kort för annars rusar han iväg framåt och riktigt siktar in så han är precis framför mig och slår rakt bakut. De är inte roligt att ens bli träffad av en sådan lillkille, de är bra kraft i han med.
Blir till att träna på. För varje gång han tänkte dra iväg stannade jag han och fortsatte sedan gå som vanligt igen.
Detta är en väldigt tuff kille, så jag måste verkligen sätta han på plats och visa vem som bestämmer så han inte får övertaget!
Yvonne kom ut och chippade honom samt fixade med passpapper, så eftersom jag inget namn hade blev det härmed Silfverberg. Inte ett skit nöjd med det. Men får väl komma på ett gullgit smeknamn han får gå under.
Duktig var han då iaf :)
 
Samtidigt höll hovslagaren på och skodde Nice så efter hon var klar red jag ut barbacka en tur på skogen, slingern och sen stora vägen hem. Josse red med på Sweetan. Mycket skritt, lite trav och en kortkort galopp.
Duktiga hästar!

Någonstans under ritten kom vi in på att Josse skulle hoppa med Sweetan så när vi kom tillbaka fick hon prova lite på ridbanan där hindrena stod kvar sedan gårdagen på 40cm.
De var kanon duktiga! Klarade att hoppa bra i galopp också :)
t.o.m. en oxer på ca 45cm.
Jag coacha dem så vi ska fortsätts träna på lite, kanske de dyker upp på en pay´n jump senare?


Finaste killen!<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0