Nu har 15 blivit 12

Idag flyttade Josse sina tre hästar till deras nya fina stall!
(Ja hon hämta hem en shettis i fredags. Classic af Jäboruder).
Hjälpte till med lite fix innan vi promenderade över med hästarna. De verkar trivas kanon! Lugna direkt de kom in i boxarna.
 
Så imorgon ska vi installa våra hästar och göra lite hagbyten.
Har även beställt 2 täcken till Nitro så han ska slippa frysa i vinter! Ett Rambo vinter och Amigo regn.(dyrt!)
 
Idag kom Lena ut så hon red Juan ilag med mig & Nice. Vi red bort på värsbäcken till bron och tog sedan stora vägen hem.
Vi skrittade mestadels men travade också endel.
Nice var duktig som vanligt och även juan skötte sig bra! Lugn och fin mestadels tror ja.
 
Ska räkna hästarna nu..(flyttat mina)
 
Bergas Flisa
Capice
Classic af Jäboruder
Davinda
Drottningen
Herkules
Oslnäsets Nitro
Pilepärla
Pysen
Rönningsholms Juan
Silfverberg
Super Nice Girl
Sweet Tooma
Tusenlappen
Wänga Jazz
 
_________________________________________________________
IGÅR hade alla mina vilodag. Eller Nitro reds av medryttaren som vanligt :)
 
___________________________________________________________
FREDAG innebar 3 ridturer igen. 
Juan: På morgonen red jag han i skogen ilag med Larsa - Davinda.
Red i täten hela ritten och vi red bort på bostigen uppför långbacken och vände.
Juan skötte sig kanon bra! Lugn och fin hela tiden, ibland försökte han öka men då tog ja lite i han så lyssna han direkt och sen kunde ja släppa efter igen lika fort. Härligt!
Vart mycket jogging växlat med skritt.
 
Isadora: På e.m. fixade jag till Doranoch hon va lite vild när jag tog in na från hagen.
Red en kortis typ 20min skritt + litelitelite trav. Runtikring gården. Lat bortåt, jättepigg hemåt.
Vägrade gå från stallplan dock men de gick bra sen :)
Hon skötte sig förövrigt bra!
 
Nice: Red ut i skogen bort på Värsbäcken till bron och vände ilag med Fanny - Herkules och Wilma - Pärla.
Vart mycket galopp, fast N fick trava ganska mkt av det eftersom hon inte kan samla sig i sådan sakta galopp så hon orkar hålla den.
Gick bra iaf :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0