Igångsättning av Nice och Huddik med Jos

Tappat massa dagar nu. Men kort och gott har Nice haft vila med ompyssling av benen.
Igår red jag henne för första gången på ca 2v. Skrittade och travade litegrann ilag med Josse - Sweetan och Elin - Pärla. De gick bra!
Kollade henne idag och det verkade inte vara speciellt mkt skillnad mot tidigare.

Tvillingarna har ridit Nitro och Pärla både ons och lör, vilket har gått jättebra (enligt vad de säger iaf!). Skönt!
 
Idag körde jag först Nitro ilag med Kristin som red Tusingen (vår nye praktikant btw) en sväng bort till E4an på Värsbäcken. Mestadels lugn jogging. Han skötte sig kanon hela tiden vad gäller allt, börjar killen bli gammal tro? ;) haha.
 
Senare red jag Nice och Kristin - Davinda en sväng runt Knapern inkl. Alfred och Å-kroken.
Vi skrittade mestadels och tog ca 3 kortare travsträckor.
Hon var pigg. Fick stå inne med backontrack härochvar en stund efteråt. Får se imorgon hur hon känns!
 
Mot kvällen fick de sedan (stona) komma ut i beteshagen i skogen som har massor av gräs! Gott!
Får ta tag i småttingarna imorgon.
 
Igår var jag ju med Josse när hon tävlade i Huddik med Flisa också, de kom 4:a på 2.06,6. Så duktiga så! :)


Valkyria Dar - Sandra Söderberg och Bergas Flisa - Josefine Johansson.
Båda är Gävle ekipage :) Bilden vart riktigt fin i större format, den trycks ju ihop nu.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0