Hoppspecialen i onsdags

Ligger efter..
Calito: Vi värme upp självständigt, som vanligt. Han kändes ok.
Sen hoppade vi fram på en åtta typ med hindret i mitten av åttan åt båda hållen men de stod rakt så vi fick hoppa lite snett över hindrena.
Han var seg och ja fick inge tryck i han alls så de blev inge bra till en början. Sen fick ja låna en spö och peta till han en gång så då vart det lite mer fart, men får ändå fortsätta jobba han hela tiden.

Sedan hoppade vi en serie på medellinjen.
Först två studds-ett galoppsprång Oxer- ett galoppsprång Räcke- två galoppspång Oxer.
Sista hindret höjdes hela tiden och avslutade på ca 1-1,10m.


Det gick bättre och bättre men ja tyckte vi fick till det bra alla gånger på serien, rulla på bra så vi kom rätt alla gånger. Jag fokuserade mycket på min sits med överlivet och fick till det bra tror jag. Kändes som jag följde med hästen mycket bättre över :)

Tina tyckte det var bra och vart bättre hela tiden, men att jag måste vara på han mer så han inte är i sin egna värld. Och vi ska prova en annan sadel utifall de är den som gör att ja tippar framåt.


 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0