Galopp med Doran och träna utställning med ettåringarna


Imorse var man uppe tidigt för kl. 9 åkte jag med Kerstin till milbostallet. Kollade lite mer på vart allt finns och hur det ska göras till henne, är ju hästvakt 26-28sep.
Samt pysslade massa med Isadora och så red jag henne i ridhuset.
Började med skritt och sedan trav, hon kändes väldigt framåt och fin.
Eftersom hon är under igångsättning ställer vi inga krav utan hon får "springa lite fritt".
Hon kändes så himla fin så Kerstin tyckte ja skulle prova lite galopp, så det gjorde vi. Mkt kul sa Doran!
Vi red snett igenom i galopp, trav innan hörnet och vände in på nästa diagonal i lite ökad trav, sen in på första igen i galopp osv.
Varje gång vi vände upp snett och ja fatta galopp så vart hon så jäkla laddad och hoppla på. Hon började busa och bocka haha. Söthäst :D (Ändå liksom på marken, inte om någon rodeo utan lite lätt bara).
Vi var båda väldigt nöjda över henne, hon var så pigg och framåt och såg/ kändes väldigt fräsch!
Mina egna var jag bara upp och kollade till samt bytte täcken på. MÅSTE hinna rida Nice imorgon. Markarbete hade jag ju tänkt.. Nitro har ju Carro imorgon :)
 
Iaf så senare åkte vi ut till hästbo och tränade utställning med ettåringarna.
Började först öva att skritta, trava och ställa upp Häsen Fräsen. Han var väldigt lugn och fin.
Stod helt stilla när jag ställt upp han, inte helt korrekt då men ändå.
Förstod inte riktigt de där med att vi skulle springa men efter lite övertalning med spöt snuddande vid rumpan bara så förstod han grejjen och travade på riktigt fint!
Sen var det Svall Nova, hon var framåt och kliva rakt på. Starkare helt enkelt så man fick styra upp lite mer.
Vi övade lika som ovan och hon gjorde det bra, riktigt fin framåt skritt och trav! Bara jag kan hänga på taktmässigt!
Stå stilla ville hon däremot inte göra, så det får vi väl kämpa med imorgon.
Sedan borstade jag igenom hela Nova och redde ut all man och svans, de kom ju hem från betet i onsdags tror ja ;) Hon vart jättefin så vi behöver bara finputsen imorgon nu när grovjobbet är gjort.
Fräsens ägare Karin var också med och hjälpte till idag så hon skulle även göra han fin imorgonbitti och hjälpa till på uppvisningen. Hon var verkligen supertrevlig! Det spelade ingen roll hur det gick imorgon, hon var bara glad att hon själv slapp visa haha.

Nu har jag ju fått känna på dem lite, även om det skulle behövts lite mer. Men vi får göra vårt bästa imorgon så mer en så kan vi ju inte göra. De är iaf två superfina ettåringar efter Järvsöfaks!
Mamma ska fota lite förhoppningsvis.
Det ska bli roligt, spännande och nervöst. Jag och mina "tävlingsnerver", värst när någon ska bedömma det man gör!


Kom på att jag har lite bilder sen ja ställde ut åt Wilhelmsson 2008, så lite ringrostig är man ju..(se nedan)
 

Den då 2-årige hingsten Svall Oden. Han fick gott omdömde och 2:a i sin klass.

Den då ettårige Svall Clara. Minns inte men hon var nog lite liten och inte så utvecklad ännu?




 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0