Dressyr med topphästen

Calito: Dagens ridpass gick helt super kanonbra! :D
Dock började cet med att jag kom försent så ja fick speeda på med alla grejjer så vart ja inte så mkt sen ut i ridhuset iaf. (Hade varit med Josse och kollat lite hoppträning på Olstorp som Lotta hade.)
När ja kom till stallet hade det nyss hänt en olycka så ambulansen var påväg, Ilia hade blivit sparkad ihuvudet när han skulle ta in hästen :S huah! Det lät som de gick ok  ändå.
 
Men tillbaks till ridpasset igen!
Vi fortsätta jobba förvänd galopp nu på böjt spår.
När vi värmde upp var han väldigt fin och höll stadig form och lyssnade super.
Sedan när vi red på volterna och jobbade hästara i förvänd galopp så var han lika bra! Trodde det skulle bli svårt och at han skulle byta och hålla på men de va inte mkt han kämpade på i den förvända jättebra.
Även mkt övergångar gjorde vi skritt-galopp-skritt-galopp och senare även trav-halt-trav-halt.
Avslutade med att rida öppna på ena långsidan, det gick sisådär åt ena hållet men toppen åt andra.
Innan vi travade av hästarna red vi ett par gånger snett igenom i ökad trav. Shit va fin och maffig Calito var :D
Blir as taggad på att träna mer dressyr, det skulle jag vela tävla i framtiden också på sidan om.
Travade av dem lite lägre form och ja finner inga ord hur duktig han var hela ridpasset. Gick på tygeln hela lektionen och även i övergångarna.
Min sits var för det mesta väldigt bra också!
Helt klart ett av de bästa ridpassen! :)

Fick bara beröm av Cicci och hon tyckte det såg jättebra ut nu när jag verkligen satt ner i sadeln och höll ihop han ordentligt.
 
Tilläggas bör att jag har sjuuuukt ont i benen nu, träningsvärk. Måste jobbat mkt med benen idag då. Undrar hur det kommer kännas imorgon..
Då jag förövrigt har mina egna hästar att ta hand om, fixa lite med Isadora och sedan fältis för Hoppspecial.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0