Nice- PaJ och lokalhopp Högbo

Idag var jag på Pay´n Jump på fältis med Nice. Själv har ja vart sjuk sen i onsdags men ja tvinga ut mig idag trotts att ja va klen men ville ju vara med.
Före det var det svinhalt ute så de vart mkt vilandes för Nicen denna vecka.. :/
Lite mer på tårn var hon och nervig men gick ju kalas bra ändå.
Felfri i både 80 och 90cm! :D
Inte en fulltbra känsla eftersom hon var nervig och rädd för saker som läktaren och då håller ja på och åker av när hon byter spår helt rätt som det är haha.
Men var bättre med galoppen pch fina hopp!
 
Förra lördagen var jag och mamma till Högbo med Nice på lokalhopptävling.
80cm. Hon kändes bra men själva rundan vart ja inte nöjd med eftersom de vart en miss på ett hinder så vi rev det och då i det konstiga hoppet fastna ja med handen och tygeln inlindad i manen så ja fick inte ur de så vi lära rida sista 4 hindrena så med dålig kontroll men de gick bra hehe. 4 fel.

Eftersom hon ändå kändes bra chansa jag och efteranmälde till 90cm.
Det var bara att plugga in en till bana och sen var ja först ut.
Men ja lyckades bra med det fast det var första gången med två olika banor tror ja?
När ja gick banan fundera ja på vad ja gett mig in på, de va gigantiska hinder och långa oxrar!
Kändes dock bättre väl uppe på hästen.
Hon var grym! Galopperade bra och kanonfina språng! Endast 4 fel för ett pet i vår DEBUT i 90cm.
 
 
 

Högbo 27/10-12.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0