Skön dag

Idag har jag varit i byn hela dagen, typ hela veckan egentligen. Skönt när de är sol och varmt :)

Hästskötarna fick komma och rida russena idag på ridbana medan jag och Elin hade lite "lektion".
De fick rida slalom, cavalettis och sedan hoppa ett litet hinder (både kryss och rakt).
Duktiga var de allihopa! stooooort + till min lille gris ponny som skötte sig jättebra hela dagen och hoppade hindret hela tiden, bara en gång de vart msis så han sprang förbi.
Sen att han travar gör inget, han hoppar iaf jättefint :)
Pärla var också kanon duktig!
Ska bli roligt att se hur det kan utvecklas med mer rutin.
Ingen av dem är särskilt mkt hoppad, bara fåtalet ggr.

Senare på kvällen red jag Nicen i grimman till fotbollsplanen så fick hon stå och beta där i 20-30min, red en sväng runt i kohagen också för att kika hur staketet såg ut. Hon vart lite frestad av det fina gräset där ;)
Mitt <3
Hon lyssnade jättebra i bara grimma, har aldrig provat det förr. Men funderar på att prova hackamore för att variera lite.

lortis Nice
Lortis Nice.
fölis trött
Trött kille?!
caroline o nitro
Caroline & Nitro.
pärla o josefine
Josefine och Pärla.

Känns skönt att Nitro får komma ut och röra sig och pysslas om!
Igår red Fanny han i skogen, idag carro han och imorgon ska fanny rida han igen.

Fixat så hovslagarn kommer 9 på tisdag så sen är det bara att träna på igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0