R - Hoppspec/ Igentagning

Onsdagens hoppspecial
Calito: Vi hoppade lite olika serier och la ihop det till en banan sen.
Klockan, studds, en linje och lite sådant.
C var super fin, jag fick en bra rytm, fina språng osv. Hel nöjd! Fick runt han på klockan även om de kanske inte kändes helt kanon direkt men Att jag fick runt han.
Men vi värmde up pde på de olika delarna och hoppade då klockan med bara två hinder och de gick kanon bra!
Tina tyckte att det såg jätte bra ut, att de går framåt hela tiden. Nu får ja ihop han och kan stämma av.
Hon sa att jag gör stora framsteg hela tiden! Verkligen super roligt att höra! :D
Mitt nästa moment är blicken, att inte kolla ner på hindret. Tycker inte ja gör det så mkt, men tydligen lite då.

Torsdagens dressyrlektion
Indekks: Red igen för Cissi. Var roligt att rida någon annan för ovanlighetesskull.
Han är lite svår att rida då han är väldigt stel men vi värmde upp självständigt först så ja red mkt volter/ serpentiner så han mjukna till lite iaf.
Vi övade sedan lite skänkelvikningar i trav och ja fick till dem ganska bra!
Sen red vi på volterna och fyrkantsspåret och tränade på övergångar och rygga, viktigt att få hästen kvar i formen mellan övergångarna och i halten.
Indekks var väl lite si och så men gjorde fina övergångar, bättre och bättre.
Tillochfrån mjukna han och blev ganska fin i formen endå.
När vi trava av fick ja han bitvis att slappna av och mjuka till bra :)
Cissi tyckte att det var bra ridet! :)

Skriver om min egna hästspass imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0