Dagens & gårdagens ridpass

Nice: Igår red jag henne på skogen, Bostigen en sväng till lånbacken. Red på pelham och hade lite lydnadsträning. Vi travade nästan hela tiden och fick in 3 korta galopper, var ju isbana hela vägen..
Hon lyssnade superbra både när ja bad henne växla upp och ner (alltså trav till halt, galopp till skritt osv.)
Bara nån enstaka gång hon försökte sig på att ta bettet och dra på men då fick ja ta aningen hårdare. Annars bara små små förhållningar så lyckades vi rida lugn trav hela vägen :)

Sen kom hästskötarna så de fick hjälpa mig lite med stallsysslor och sen red vi ett varv runt Knapern.
Larsa tog täten med Tusingen och bakom följde Pärla - Josefine, Nitro - Caroline, Jazz - Malin och sist gick jag med Dotte.
Stackarn halka omkull nröä vi nyss börjat gått så ja fick hålla upp huvudet på na när de vart lite halare. Travade lite då och då där marken var grus. Dotte tyckte det var lite jobbigt att gå denna vända på 2,1km (tror ja de är) och de tog endå drygt 30min.

Känns så skönt när nästan alla hästar bli ompysslade och motionerade!



Nice: Idag red ja en tur på skogen, Värsbäcken ilag med Davinda o Larsa.
Vart bara mycket trav och lite skritt. Eller vart en kort galopp också föresten!
Duktig häst. Hade gummisnodden på och rakt bett. Hon lyssnade ganska bra idag också och var lugn.

Nu har ja städat i sadelkammaren så nu är det rent och man kommer in och kan vända på sig iaf ;)
Även krattat lite utanför stallet. Sommarkänsla!

Tror skötarna skulle komma idag och imorgon kommer de och rider :)


Såg att ja fått svar på mitt mail till uppfödaren till Nitro idag och de va verkligen super roligt att få! Och fina bilder då han va föl / unghäst.
De hittade faktiskt min blogg härom veckan och tog kontakt. Verkligen super roligt då ja alltid undrat om hans första tid i livet.
Man blir ju alldelles tårögd när man läser och ser bilder.
Men en sak är säker och de är att hos uppfödaren hade han det super bra! Det är tiden här emellan oss.. :/



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0