Valla kor

I helgen vart det mycket jobbande! Heldagar i Bondgården iaf.
I lördags var det flytta kor till avan, vilka var ungdjur med mycket egna idéer så det tog tiiid. En kviga höll vi på med i över en timme och de sluta endå med att hon fick stanna hemma.
Det var iaf mycket glada när de skutta ut där på avan sen! :)
På kvällen vart det björnsafari och vi såg åtminstonde en älg. Fikade och det var trevligt. Vi satt som packade sillar dock haha. Ja körde påvägen bort till Bosjön. Jag är duktig!

Igår var jag först med Josse ut till hennes stall direkt åtta på morgonen. Jag körde Flisa medan hon red Sweetan.
Mysig ponny, först lugn och sen fick hon sina rejs ryck när hon låg på endel haha ;D
Bergas Flisa
Jag kör Flisa och Josse rider Sweetan

Efter det åkte vi ut till bondgården för att fortsätta koflyttandet.
Några till som åkte till avan och ett gäng på 10st som skulle ut till hagen bredvid fotbollsplanen.
Jag red Nice och Josse- Nitro och vallade ut dem.
De gick jättebra sådär först bara att när vi kom fram runt hörnet fanns inga kor där.. de hade hoppat genom Larsas trädgård och ut vidare till ridbanan och därikring.
En miss helt enkelt, så då fick vi börja om och de vart lite mer match i det hela. Att fösa tillbaka det lilla gäng som stannat intill ladugården var inga probs men de vart lite svårare med de på ridbanan eftersom de hoppa över staketet några stycken..
Yngve, mjölkis och 2237. De grabbar ja valt ut att stanna hemma pga att de rymde en massa som kalvar, de gjorde ja nog rätt i ;)
Efter att Nice fick visa framfötterna lite genom att snabbt flytta runt sig så fick vi med oss även dem.
Okejdå, Larsa fick ju fösa och öppna lite härochvar också.
Så fick vi ut dem hela vägen in i hagen och red runt ett varv med dem där. Så himlans duktiga mina hästar är! <3
De är totalt orädda och kan gå upp i rumpan på korna, de kan stå still och avvakta när det behövs och är även lite rapp i benen :)
Roligt för dem att göra något annorlunda!
Vart grillning efter det.


Nice och Nitro vallar korVallar korna











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0