Provridning

Igår kom det en tjej som skulle kolla på Nitro. Eller ja det vart snurrigt så ja fatta aldrig riktigt vem som skulle ha han :s
För det stod annat i mailet en vad som luskades ut s småningom liksom. Och vart lagomt paff när en 10årig tjej kom med sin mamma...
Ja har alltså skrivit icke barnponny och som sagt annat stod i mailet.
Iaf fick hon provrida honom på ridbanan. Han va helt underbar i all hantering<3 men där skulle han såklart testa.
Ville inte trava runt inte så det vart mkt stopp hela tiden.
Ja fick springa runt med pisken och dra han fram för som med de flesta barn blir det "duttande" med både skänkel och spö och över konsumtion.
På slutet gick det bra iaf och hon fick runt han själv i trav och även lite galoppande blev det.

Jag vill att min ponny ska komma till någon han har tillräckligt med respekt för att han iaf kan ta sig framåt utan att man ska behöva ha spö med ens.
Tjejen var jätteduktig att rida annars, det är inte de det handlar om utan alldelles för ung för min ponny!
Sen skulle han ju inte hålla på sådär i skogen, han gillar inte banan, men visst kan han stanna där med och vägra gå.
Men det var en 16årig tjej som skulle han han att rida på.. men varför var inte hon med då? Konstigt.

Iaf så blir det inget av. Missförstånd mellan dem tydligen. För de sökte sommarponny bara..
Ja skulle inte låna ut min som det sådär, då får han hellre stanna hemma. På sommaren är det ju både som lättast och billigast att ha häst!

Hoppas verkligen jag ska kunna hitta ett bra hem till min kille!
Ska försökta träna han på allt som vi har problem med, så kanske det kan gå lättare.
Men man ska ju ha tid också..

Ludde rider Nitro
nitro och ludde
Som ni ser är det stor skillnad på min kille motför när han kom för 4år sedan!
Han är en underbar individ, men man får ha tålamod.
Ludde kan ju rida han liksom, såfort han kan sitta på en häst själv så tror ja inte de skulle vara några problem på ridbanan i skritt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0