Hoppning med Nice (filmer)

Igår hoppade vi på ridbanan.
Nice: Elin värmde upp henne och red mkt volter och serpetiner för att få henne mjuk.
Sen hoppa de fram på ena långsidan två hinder på låg höjd i trav. '
Efter det satte jag mig upp och red samma långsida men i galopp med en galoppbom framför första hindret och en bakom andra. Det är någoit vi aldrig gjort förr så första gången vart de lite snubbel men sen förstod hon vad som gällde.
Jäklar va duktig hon var och man riktigt kände hur hästen fick arbeta. Det ska jag träna vidare på, att hoppa med bommar före, mellan och efter.

Sen fick Elin rida igen och hoppa i galopp på det blågula räcket. De gjorde det bra men Nice hoppa av för tidigt nästan ett helt språng så Elin tyckte det vart läskigt men ja tvinga na ta det en gång till iaf ;)
Gick bra!

Efter det hoppade jag en liten bana med henne på 70-80cm.
Kom på att ja kunde stapla kuberna på varandra för att få fler hinder på lite högre. Men fasen de va läskigt att hoppa kuber på 78cm! haha. Vet inte varför men kuberna är läskiga eftersom de inte finna nå "infångare" alls tror ja.
Iaf gjorde hästen det jättebra!
Hon kändes riktigt fin  igalopp, mer uppåt liksom och höll den hela tiden. De vart nångång hon tog ett travsteg strax innan avsprånget för att det skulle bli rätt enligt henne ;)
Hon tycker det är roligt också.
Jag är nöjd! Men det var varmt och hon blev lite trött mot slutet.

Höjden är ingen problem alls, vi har bra flyt i galoppen numera MEN hon är så kort i galoppen och räcker inte fram så ja måste träna och träna för att få henne att nå fram rätt osv. för de är när vi kommer för långtifrån de blir knas ibland.
Min sits denna dag var lite för mkt framåtlutad, ja blir lätt så när ja lär driva fram. Men de blir ju bättre om ja bara kommer tillbaks. Får jobba på ;)


Duktiga Nice<3
Min fine hopphäst!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0