Resultat Österfärnebo 11/7

Hade packat allt så noga på morgonen men när jag sedan står och tar på hästen benskydd, schabrak mm så märker ja att jag inte har någon sadel med! Lyckat..
Pappa gick till sekretariatet och kollade och hon som satt där var supersnäll och åkte hem och hämtade en sadel ja fick låna :)

Men det blev att rida fram barbacka. Hon va jättelugn och  fin att sitta när vi trava runt på gräsplanen.
Vart sedan tvungen att gå in på framhoppningen och galoppera fram och även ta några skutt på lilla hindret.
Gick jättebra. Men hon var lite snubblig tkr ja.

Sen när de börja närma sig min tur så kom äntligen sadeln! En vanlig typ syntet allround. Den va helt ok men ja satt mer framåtlutad i sitsen med den. Så ja kunde inte sitta tillbaka lika för att driva henne.
Direkt in på framhoppningen igen och hoppa räcket och oxern ett par ggr var eller nåt. Sen var det min tur på banan.
 
60cm. Hon var uppstressad och rädd för både sekretariatet och kortsidan där det satt folk. Vi fick ingen bra rytm och det gick halvdant hela tiden. Felfri blev vi iaf. Och fick en lilavit rosett igen.
 
 
70cm. Fick inget bra flyt alls utan det vart halvdant och galoppen var inge bra alls och när i kom mot hindrena även i galopp så sakta hon in nå grymt så de kändes som vi hoppa från stående nästan.
Skit dåligt. Ja kände mig som en nybörjare som inget hade där att göra typ.
Det som gick så bra förra gången!
Vi kom över alla hinder iaf men kom fel på första så´det rev vi, fick alltså 4 fel.
 
 
 
 
Filmerna finns här.
 



Lär ändå säga att familjens prat är lite roligt haha. Ludde hejja på mig iaf! ;)
 
 
På onsdag är jag anmäld på 70 + 70cm. Får se hru det blir med det.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0