friluftsdagar med grillning

Nu lär ja sammanfatta dagarna som gått lite kortfattat.

Igår var jag i stallet hela em/kvällen. Fixade mina och tränade NH med Nice på ridbanan.
Övade på att få henne att flytta sig utan för mian rörelser och möjligen snudd med spöt (min förlängda arm).
Det gick ju som en dans så ja släppte lös henne på ridbanan och hon följe mig minsta lilla ja gjorde. Backa, skritta, trava, svängde, halt allt :)
Försökte få henne att buga men där krävs det enheldel till innan.
Sen kom Emelie, Kalle, hans två barn och en vän + hans son. Så de tre barnen fick rida mina två ponnys.
Sandy, 11år fick rida Nitro mestadels och det gick jättrebra!
Den yngre, 5år? Turades om att rida på Dotte, men de fick också prova på Nitro lite.
Det gick helt strålande, fast de red barbacka kunde de styra henne själv och rida runt där på banan medan vi stod i mitten bara.
Sen fick Liam rida på Jazz för att de alla skulle få ha en varsin. När ja kolla bort på en bockande häst i hagen bredvid passade lille Jazzen på att ha av sin ryttare haha. Men han hoppa upp igen och sa att Jazz var hans favorit så haha ;D
Efter 50min på ridbanan var det skönt att ställa sig framför elden då de vart Hamburgegrillning!
Visade även Emelie att Nitro kunde buga, han gjorde det några ggr direkt bara det att han fick tag på mitt lillfinger en gång, men släppte direkt. Visserligen blev det blått ;)
Så när även Dotte bet mig så bestämde ja mig för att sluta ge dem pellets i handen, de är för riskabelt. ska köpa morötter eller något istället. De blir grymt tiggiga och nafsiga annars!

Idag har ja frusit ute i bondgården hela dagen lång och efter det varit på ridskolan.
Elin kom dit vid halv ett så då red hon Nice och jag Pärla. Hon fick rida ifrån mig för att galoppera lite extra bara, de hade rejsat lite och de gick bra.
Pärla var helt tokig, vilken jäkla hetsporre hon är! haha
Senare körde jag Nitro medan Larsa red Tusingen.
Nisse va riktigt på tårna. Fick hålla på tömmen hela tiden i början för kändes som han skulle få bockattack när som helst haha ;D
Var sådär laddad mestadelen och sprang på, mot slutet hade han lugnat ner sig och lunka lite saktare.

Får se vad resten av veckan har att erbjuda.
Vet att jag ska hoppa Nice någon av dagarna, kanske ons?
Ev. provar ja samma NH övning som ovan fast med Nitro istället imorgon.
Han behöver lite ledarskaps övningar!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0