R - Hoppträning

Calito: Det gick verkligen superbra idag!
Vi hoppade lite olika övningar och det rullade på riktigt bra.
Först var det en linje på tre hinder, de gröna siffrorna.
Sen vände vi på det hela och hoppade linjen åt andra hållet, alltså de röda siffrorna.
Det innebar en väldigt tvär sväng, se markerade hörnet till röda ettan.
Men jag och C klarade det direkt varje gång, faktiskt flera som inte klarade det fören efter några försök.
Vattenmattan sattes upp till en oxer sen också. Hindrena höjdes allt eftersom, vi höll ganska låg höjd mot slutet ca 80cm max.

Därefter hoppade vi på medellinjen några ggr var. Trav in och sen var det 4 st krysshinder med ett språng emellan och bommar.
Även det flöt på bra, mycket bättre en förra gången.

Sen var det en liten bana av det hela, blå siffrorna 5st.
Det gick väldigt bra, red på han i lite högre tempo.
Vart en liten miss på den "nya" oxer som dök upp(nr4) pga. bommen före så de vart ett lite stort hopp men kändes inte speciellt endå :)

Slutligen hoppade vi upp dem lite på oxern (nr 4) ett par ggr. Sista var minst 1m!
Huuuuur fint som helst, bästa killen<3
Kom jättebra in och över och allt.

För att sammanfatta dagen så hade vi bättre flyt, jag "vågade" rida på honom lite mer så vi hade ett högre tempo. Min skänkel var helt stadig, tänkte inte ens på den (hade ridstövlarna) och han var väldigt stabil, inte en antydan till att tveka nåt och inge vinglig alls.

Tina tyckte att det gick jätte bra! Att skänkeln var kanon, att de vart bättre och bättre hela tiden och att ja hade mycket bättre fart!
Dessutom sa hon att han såg väldigt trivsam ut när jag rider :D
Att jag är så lugn och försiktig i mitt ridande med honom, vilket han behöver.

dagens övning

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0