R- caprilli

Calito: Vi red Caprilli idag. (De är en slags hinderbana men man har lite blandat med hinder, bommar, koner osv. som ska göras i olika gångarter så man tränar lite lydnad och leker.)
Vi fick hoppa banan en gång var, skulle hoppat två men de tog sådan tid för endel..
Det togs tid och vi fick poäng beroende på vilken gångart vi tog oss fram på olika moment och vilket hinder vi valde på slutet (fanns 3 olika).
Vi hade travbommar, studds, nudda vägen, slalom och sist hoppa över ett hinder.
Jag red i ett kontrollerat tempo, men försökte ha galopp när jag kunde iaf. Vi missade dock en kona så ja lära vända tillbaka lite så då bestämde ja mig för att samla lite poäng på sista hindret genom att hoppa det svåraste som var en liten Västkustvilla skylt på kanske inte ens en meter bred. Rama in han bra så han hoppade fint utan konstigheter :D Vi fick 17poäng av 17 möjliga, däremot var det en annan på samma poäng som fick snabbare tid. Men jag red i ett lugnt tempo för att samla poäng utan istället för att behöva stressa på C, han som redan kan bli så är bättre att hålla han lugn tänkte jag och kanske rida lite mer tempo andra vändan vilken inte blev av dock.
Han var lite stretig och framåt när vi värmde upp, fick ingen riktigt bra form på han men när vi travade av sen fick ja han fint :)
Hade säkerhetsvästen på och den satt bra men däremot var den gigantisk runt och då har ja spänt in på hårdaste... men de blir nog bra!

Hoppning nästa gång!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0