Privatlektion Dressyr

Calito: Skrittade & travade fram självständigt och sen hade ja en halvtimmes privatlekt. för Cicci.
Första gången ja var med på en sån och de var väldigt givande!
Tränade mycket på takten, formen och övergångar.
Red mycket på volter i trav, skritt och galopp. Galopperade även i en åtta där ja på öppna sidan bröt av till skritt några steg och sen direkt till galopp ut i nästa varv osv.

Calito var bäst! Så jäkla fin :) Gick superbra hela lektionen och ja fick bara beröm hela tiden.
Och nu är ja tillbaks igen med långa tyglar, nära kropppen haha. Ska bara komma ihåg att korta till hoppningsdags!

Är öm i hela kroppen, träninsvärk, speciellt i armarna kände ja sen att ja va helt slut. Han är ganska tung riden endå.

Cissi sa att ja hade lärt mig väldigt mycket på kort tid och att det var stor skillnad motför tidigare.
Härligt, ja har ju vart osäker på dressyren så när ja får någon som verkligen coachar så är de klart de ger resultat :)
Hon frågade massa om min egna häst också och sa att hon såg jätte trevlig ut och att hon hoppade bra :D

Efter lite ärenden åkte vi ut och tog in hästarna i byn och nattade dem.

calito o jag
calito o jag

Fick höra en grej som ja hade vart överlycklig för vid ett annat tillfälle, nu är inte rätt :(
Men är det sant ska ja fasen lösa det iaf! Ska höra mig för imorgon.


Och just ja, de är Pay´n Jump 14/1
Frågan är: Calito 80cm?
eller Nice 50 + 60cm?
Har skrivit upp mig på C så ja hinner fundera lite om min egna.

Kommentarer
Postat av: Anonym

ser ruskigt fint ut! :)

2012-01-05 @ 01:44:00
Postat av: Emma

sv: ja alltså de såg inte lika bra ut de lilla film ja hade, i verklgiheten gick han mycket finare! fråga elin o mamma haha ;D

Supernöjd! Fint o samlat hela tiden :)

2012-01-05 @ 22:06:17
URL: http://emmasaracaroline.blogg.se/nitro

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0