Pay´n Jump resultat

Igår var jag som sagt med på PaJ.
Började skritta fram ute med Calito och han gick i form men segt, provade att skritta på utebanan men han halka hela tiden så de va bara att gå fram och tillbaka utanför ridhuset istället.
Travade litegrann också.
Väl inne på framhoppningen är det som vanligt trångt och snurrigt, men de va bra ryttare inne som endå passade upp för varandra :)
Hade värmt i samtliga gångarter och han kändes väldigt lugn och fin när vi kom vid öppningen och nånting vart väldigt läskigt så C bara tvärkasta sig om och iväg i galopp. Jag var inte alls beredd och hamnade typ i luften på högra sidan så ja han tänka att "de här klarar ja aldrig att reda ut, ta mig upp igen" så de va bara att se landningen. haha. Hamna på knä så de gick bra!
C sprang runt lite för han är ju så svårfångade också, men sen lyckades ja och Emilia få han runt ett hinder så ja kunde få tag i tygeln väldigt försiktigt.
Sen hoppade vi fram ett par ggr på lilla hindret, räcket och oxern. Det kändes bra, vi fick in bra språng!
Han värma upp han ganska länge nu, så de vart inge stress. Skönt! 

När det sedan var min tur att komma in på banan, 80cm, var jag ännu lite försiktig efter avramlingen så ja satt inte tillbaka tillräckligt i sadeln och lite för framåtlutad. Men han vart lite spänd och då var ja beredd på att han kanske skulle blir rädd igen. Vart piggare på banan.
Fick in en bra rymt och bra språng på första hindret, andra kom vi för för nära och han rev, sen gick resten av banan ganska bra. Men nåt för trångt och ett lite väl stort hopp.
Så nu har ja lyckats få bort de stora sprången, men bytt ut dem mot för nära istället.. Tur ja går hoppspec så ja kan träna på avståndsbedömningen!
Annars kändes de ganska bra, men efter 3:e glömde ja bort att de vart en ganska snäv sväng så ja lära ta ut, så de vart inte så bra och vi kom in i trav över det.

Vi kom alltså rutn banan på 4 fel. Nästa gång siktar vi på felfritt!

När ja kollar på filmen tycker ja de ser ganska lugnt och samlat ut, och förutom att jag sitter och studdsar i sadeln så var det inte så farligt. Ja satt visst ganska rakt i ryggen. Kanske var för ja inte satt ner ordentligt de
kändes så?

Filmen kommer sen, HD tar evigheter att ladda upp!

Banan var enkel annars, mycket långa vägar till hindrena och inga trånga utrymmen. Den hade vart perfekt åt Nice. Hoppas på lika tur den dag jag tar med henne :)

hopp calito o jag
Calito och jag hoppar nr 2, vi river främrebommen, och endel av banan syns.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0