Markarbete

Nice: Värmde upp på ridbanan med mycket voltarbete, för varje varv ja trava red ja in på en volt på a och en vid c. osv. Jobbade med att få henne inåtställd och blir lite rund för skänkeln, de gick ganska bra.
Sen red ja lite markarbete/ hopp. Hade ställt lite hinder mellan ladugården och butiken.
Först två travbommar och sen ett hinder, två galoppsprång och ett till hinder.
Hon fatta galoppen bra men halvhöll den emellan hindrena, vart bättre på slutet.
Men först travhoppade jag lite. Hindrena var låga 40-60cm bara.

När ja hoppat klart såg ja att den långa vägen vid hagarna, som är rak och slät mark hade vart perfekt! Betydligt mer space, jämnare mark och totalt för sig själv haha. Får bli där nästa gång så vi kan träna galoppsprång och komma rätt på hindrena :)

Provade mina nya ridstövlar, köpte på 75% så ja har ett par tills ja har råd med dem jag vill ha!
De var bra, fick betydligt bättre stöd och just de att de är ganska tighta i fotlängden gör mycket till (mina skor är för stor stl på och därför blir de ju sämre balans.)
Minus är väl att de vart svinkallt! Fryser sönder fötterna.
Ska fortsätta prova in dem nu så ja är redo på onsdagens hs.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0