Dagens ridpass

Pärla: Idag red jag denna krutboll tillsammas med Elin - Nice och Emelie - Nitro.
Vi tog en tur på skogen ca 50min med växlande tempon, lite galopp.
Jag red barbacka och alltså de va fullt sjå! Man sitter som i en fotölj på henne, alltså vädligt stadigt. MEN hon va så fruktansvärt het haha!
I början var det ganska lugnt men ganska snart vart hon "bakrädd" och sprang åt olika håll med huvudet hela tiden och bytte och stressa när ja låg i mitten. Hon gjorde så lite tillochfrån och endast när jag var i mitten :S
Låg där när vi tog första galoppen och de va bara att sitta och hålla i sig, jädrands så hon drog på!
Hemåt galoppera ja först och de gick betydligt bättre! :)
Emelie hade tydligen fullt sjå med Nitro där bakom oss, han bocka hela tiden i galoppen och var väldigt pugg och alert!
Fick som sagt hålla bra på tygeln idag. Är öm i hela kroppen nu, vet inte om de blev efter dagens pass?

På kursen  idag var det först bara jag och johannes så bengt undra om vi ens skulle ha nåt, men de tyckte vi så de blev av. efter en timme kom även jenny så idag gick vi igenom hela TR1! Skönt.
Har två ggr till inbokade sen hoppas ja de är klart! men nu lär vi göra om så mkt för att de andra inte kommer!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0