veckoplanering

Eftersom det är hundra saker att göra hela tiden så kommer hästarnas träning lite på efterkälken, så nu ska ja försöka med ett träningsschema att följa och se om jag lyckas bättre då!
Nu börjar ju tävlingssäsongen närma sig med stormsteg.
Eftersom att Nice och Nitro stavas typ lika får hon ibland skrivas SNG så man ser skillnad.

Måndag
Har fullt upp med två olika jobb framochtillbaka så troligen hinner jag inte med att träna någon alls.
Men ska försöka åtminstone longera dem en stund.

Tisdag
SNG ridtur Värsbäcken med mycket galopp, långa intervaller i växlande ökad/minskad galopp.
Nitro körtur runt på byn ca 50min, jogging.

Onsdag
SNG lugn ridtur på skogen i skritt och trav.

Torsdag
SNG markarbete med upphöjda cavalettis och lite hinder.
Nitro rids av Fanny.

Fredag
SNG ridtur på skogen eller om jag kanske ska ta och köra en sväng?
Nitro NH träning +  longering.

Lördag
Följs planeringen får vi en vilodag!

Söndag
SNG galoppintervaller på skogen, tempo beroende på vägval/underlag.
Förhoppningsvis rejs så hon får upp lite flås!
Nitro köra en joggingtur ca 50min.


Vill man så får man gärna följa med och rida Nisse vilken dag som! Sanna?


________________________________________________

Själv taggar jag även hopplektion imorgon och hoppspecial (banhoppning) på onsdag! :)

Kommentarer
Postat av: Elin

jag rider väl Nitro på onsdag jag då!

2012-02-06 @ 09:56:52
URL: http://elliiiiiin.blogg.se/
Postat av: sanna

haha tänkte på det idag att jag ville rida någon dag! men det är ju sååååå kallt ute! och inge roligt med all is och obroddad häst :(

2012-02-06 @ 12:22:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0